Ea adauga ca absolventii care se dovedesc doritori de a face parte dintr-o echipa, in pozitii de juniori, in primul rand pentru a acumula informatii practice intr-un mediu real de lucru si pentru care aspectul financiar este mai putin important, sunt cei ale caror pretentii salariale au inregistrat un regres.
"De multe ori se inscriu la internshipuri in regim de voluntariat, sau cu salarii simbolice, incepand cu 1.000 de lei", subliniaza Cutui.
In 2008 si chiar in 2009, directorii de resurse umane din IT si nu numai, trebuiau sa faca fata unor pretentii considerate exagerate din partea celor care isi doreau un prim loc de munca. Astfel, se intampla frecvent ca asteptarile salariale ale candidatilor fara experienta sa fie de 600-700 de euro.
Criza nu si-a facut foarte mult simtita prezenta in IT, iar salariul mediu net din industrie a crescut cu 31% in perioada ianuarie 2009 – ianuarie 2011, de la 2.625 de lei (620 de euro) la 3.440 de lei (807 de euro).
“Un programator bun, un consultant valoros isi verifica sau confirma cu mare usurinta valoarea in piata. Orice om tehnic stie ca poate gasi usor angajatorul <<potrivit>>, care ii poate valorifica potentialul la maxim si care il poate pune in valoare la nivelul la care pretentia lui salariala sa nu mai para una deplasata ", mentioneaza Cutui.
In functie de pozitia ocupata, pachetul de compensatii si beneficii pe care il primesc angajatii companiei este format din salariu de baza, prime, bonusuri de obiective, tehnica de calcul corespunzatoare, masina si acces nelimitat la servicii medicale. Totodata, producatorul de software suporta integral costul cafelei si al apei, 25% din costul mesei la restaurantul din cladire, precum si transportul sau combustibilul.
In prezent, compania are 383 de salariati, numar care s-a mentinut constant in ultimii ani.
"Pana la finalul anului 2011, in functie si de proiectele aflate in derulare, estimam ca vom pastra ritmul de angajare din anii precedenti, un numar de aproximativ 70-80 noi angajati/an", afirma directorul de resurse umane al TotalSoft.
Cateva zeci din salariatii companiei lucreaza in subsidiarele din Grecia, Bulgaria, Serbia si Qatar.
Pentru recrutarea de personal, compania foloseste atat canalele clasice, cum ar fi site-urile de joburi sau site-ul propriu, targurile de locuri de munca, cat si agentiile specializate in recrutare sau head-hunting.
"Una din metodele infailibile de recrutare o reprezinta recomandarile venite de la colegi din interiorul companiei", mentioneaza Cutui.
Totodata, compania colaboreaza cu diverse asociatii studentesti sau cu universitati, cum ar fi AIESEC, Voluntari pentru Idei si Proiecte, Best Bucuresti si Universitatea Politehnica Bucuresti, in vederea selectiei de studenti, pentru stagii de internship.
"Ne-am propus sa oferim ocazia unui numar de aproximativ 40 studenti sau proaspat absolventi sa deruleze un program de internship (intre 40-180 de ore) in care sa studieze intr-un mediu de business real. La finalul acestui proiect, tinerii cu cele mai bune rezultate in domeniul studiat au ocazia sa se alature, daca doresc, echipei sau departamentului din care au facut parte", explica Cutui.
Circa 90% dintre salariatii TotalSoft sunt absolventi de invatamant superior, iar 5% inca studenti. Peste 100 din angajatii producatorului de software detin un master, zece sunt doctori sau doctoranzi, iar alti zece au absolvit un Master of Business Informatics (MBI).
In ciuda crizei financiare, compania nu a eliminat bugetele de trainging, In 2008/2009, TotalSoft a alocat 110.000 de euro pentru formarea angajatilor, in conditiile in care a atras si fonduri europene, in 2009/2010 – 65.000 de euro, iar in 2010/2011 – 68.000 de euro.
"Fiecare departament si-a definit in baza unor indicatori de performanta necesitatile de training pentru anul in curs. Avand profil tehnic, marea parte a investiilor in training se va face in aceasta directie. Avem insa prevazute cursuri pentru dezvoltarea abilitatilor non-tehnice”, mai spune Cutui.
TotalSoft a inregistrat anul trecut, o cifra de afaceri consolidata de 22,45 milioane euro, in crestere cu 14% fata de anul 2009, si un EBITDA (profit operational) de 3,5 milioane euro.
Veniturile inregistrate in Romania au reprezentat 18,1 milioane euro, cu 20% peste cele din 2009.
Producatorul de software a demarat in 2010 o strategie agresiva de expansiune internationala, prin deschiderea a patru subsidiare, in Bulgaria, Serbia, Grecia si Qatar, dar si prin evaluarea unor potentiale tinte de achizitie in tari cu o puternica crestere economica, cum ar fi Turcia sau Polonia. Expansiunea companiei s-a realizat si prin castigarea unor proiecte directe pe noi piete, cum ar fi Austria, Dubai, Spania si Arabia Saudita.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: