“Este loc de crestere pentru ca avem un parc de masini foarte mare. Pe langa aceasta, nu observ o tendinta de crestere masiva cum este este in alte tari din Europa de Vest a masinilor echipate cu GPS, deci, in continuare, romanul isi va cumpara GPS-ul ca pe un accesoriu pe care il vrea cel mai nou si fitos”, spune managerul.
Romanilor le place sa deshida geamul si sa intrebe alti soferi unde se afla
Laura Samson adauga ca in tara noasta exista inca tendinta de a cumpara harti tiparite, dar si de a deschide geamul si a intreba un alt sofer despre locatie.“Suntem departe de o suprasaturare a pietei”, explica sefa Mio Technology.
Lucrurile sunt insa diferite in Cehia, Slovacia si Ungaria, celelalte trei tari pe care le coordoneaza Laura Samson, in aceste piete vanzarile stagnand sau scazand, dar nu din cauza evolutiei macroeconomice, cat a faptului ca rata de penetrare a acestor dispositive este mult mai mare.
“Romania era singura tara catre trebuia sa creasca anul acesta, dar nu cred ca este cazul. Slovacia si Ungaria se mentin la nivelul din 2011, iar piata din Cehia scade cu 10% sau chiar mai mult din cauza saturarii. Ei stau bine economic. Romania este o tara orientata spre pret, in timp ce in celelalte tari oamenii se orienteaza mai mult spre specificatiile produsului si servicii postvanzare. In Romania nu este inca pregnanta aceasta tendinta”, afirma Samson.
Vanzarile de GPS-uri vor fi anul acesta in jurul a 40.000 de unitati in Slovacia, de circa 85-90.000 de exemplare in Ungaria si de circa 110-120.000 de exemplare in Cehia.
Cat timp nu ai 100%, ai loc de crestere
“In aceste tari piata nu va mai creste pentru ca este un nivel de saturare mai mare. Insa majorarea pozitiei noastre pe piata poate avea loc oriunde si oricand. Cat timp nu ai 100%, este loc de crestere”, adauga managerul.In Romania, Mio are o cota de piata de aproximativ o treime, managerul estimand ca pana la finalul anului compania va vinde in jur de 20.000 de GPS-uri, cifra similara cu cea din 2011. Anul trecut, piata de GPS a fost de aproximativ 65-70.000 de uniati.
In prima jumatate a anului compania a vandut in jur de 8.000 de echipamente, volumul fiind asemanator cu cel inregistrat in primul semestru din 2011.
Compania a lansat in urma cu o luna o noua gama de GPS-uri, produsele fiind disponibile in retelele de retail si in magazinele online la preturi intre 670 si 1.000 de lei.
Cele sase modele noi includ hartile din 44 de tari europene, serviciul de actualizare a hartilor (Lifetime Map Update- LMU) si dispun de modul de navigatie pentru camioane. Serviciul Lifetime Map Update ofera utilizatorilor posibilitatea de a-si actualiza gratuit hartile pe toata durata de functionare a GPS-ului.
Serviciul de actualizare gratuita pe viata a hartilor nu convinge
“Romanii inca nu simt inca utilitatea serviciului de actualizare pe viata a hartilor. Din ce am vazut si in celelalte tari, in general dupa aproximativ un an isi dau seama. In Ungaria, cele mai bine vandute produse sunt cele din gama medie, iar in Cehia se vand produsele mai scumpe pentru ca acolo conteaza foarte mult serviciile postvanzare, actualizarile de harti. Omul este dispus sa plateasca mai mult, de exemplu, ca sa aiba Bluetooth. Pretul mediu este mai mare acolo, in Cehia primeaza in vanzari produsele care au actualizari gratuite pe viata”, mai spune Laura Samson.Compania Mio Technology a fost fondata in mai 2002 si desfasoara operatiuni pe pietele din Taiwan, China, Europa, America de Nord, Australia, Japonia si Coreea de Sud. Mio are peste 1.700 de angajati in intreaga lume si isi comercializeaza produsele in aproape 60 de tari.
Printre principalii competitori ai Mio pe piata locala se numara Televoice (Evolio) si Garmin.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: