Companiile din regiunea Nord-Vest investesc anual, in medie, 12% din cifra de afaceri pentru digitalizare. Ponderea cifrei de afaceri curente datorate digitalizarii este de circa 18%, un indicator al profitabilitatii sale potentiale. Pentru aproximativ 90% dintre companii, digitalizarea a determinat imbunatatirea avantajul competitiv si al portofoliului de clienti, mentinand un numar constant de angajati. Acestea sunt principalele concluzii ale studiului „Cererea si oferta de digitalizare” comandat de ARIES Transilvania - Asociatia Romana pentru Industria Electronica si Software - Filiala Transilvania si clusterul Transilvania IT.

Studiul a fost realizat in randul a 103 companii de IT, 550 de companii din alte sectoare si 51 de institutii publice din regiunea de Nord-Vest a tarii, in perioada 1 septembrie - 15 octombrie 2018, de catre Encore Research, cu sprijinul Primariei si al Consiliului Local Cluj-Napoca.

Concluziile sunt reprezentative la nivel national, procentul investitiilor in digitalizarea afacerilor fiind similar si in celelalte regiuni din Romania, pe fondul unui nivel concurential tot mai ridicat.

„Dincolo de cifre, trebuie sa tinem cont ca digitalizarea duce la conectare si la mobilitate, la transformarea datelor in informatii. De aici rezulta o capacitate de analiza crescuta si un context prielnic inovatiei, ca un factor diferentiator relevant in era digitala”, declara Bianca Muntean, director executiv ARIES Transilvania.

Estimare: Digitalizarea in urmatorii 5 ani - Afacerile digitalizate vor creste in proportie de 35 – 40% in urmatorii 5 ani, potrivit intentiilor respondentilor. 36% dintre companii se vad digitalizate in maximum 2 ani, 30% aloca minimum 3 ani pentru finalizarea acestui proces, iar alte 30% nu se arata interesate de digitalizare.

Citeste si:
Stefanini, nou joint-venture in Romania alaturi de Infinit Solutions
Stefanini anunta un nou...

Oferta diversificata de servicii de digitalizare - De partea cealalta, a companiilor de IT care ofera servicii de digitalizare, oferta este una diversificata, cuprinzand in special aplicatii destinate segmentelor de content & document management, consumer software, ecommerce, cloud, analiza de business, cresterea mobilitatii sau securitate.

In medie, 76% din cifra de afaceri (> 2 miliarde de lei) a companiilor IT din regiunea de Nord-Vest a tarii o reprezinta vanzarile de produse destinate digitalizarii. 75% din oferta industriei de IT din Nord-Vest acopera servicii de sprijin al afacerilor si comertul electronic. Domeniile educatie si administratie publica sunt mai putin acoperite.

Obstacolele identificate in vanzarea solutiilor de digitalizare sunt necunoasterea beneficiilor digitalizarii, rezistenta la schimbare, lipsa de pregatire si bugetele restranse alocate acestui capitol.

„Probabil ca singura modalitate de a amplifica productivitatea si inovatia in toate industriile este educatia. Trebuie sa crestem gradul de informare privind beneficiile incontestabile ale digitalizarii, un prim pas foarte important in aceasta directie fiind studiul publicat de clusterul Transilvania IT si ARIES Transilvania”, adauga Voicu Oprean, presedintele ARIES Transilvania.

Citeste si:
Mavrommatis, RetailZoom: Punctele de loialitate nu vor mai functiona
Mavrommatis, RetailZoom:...

In acest context, companiile din IT se orienteaza spre segmentul matur, constient de avantajele digitalizarii si mai putin catre companiile mici.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea IT & C »



Citeste si
Cum sustin companiile IT diverse linii de studiu