Desi Gmail va fi disponibil oricarei persoane interesate de acest serviciu, va pastra statusul beta sau test, pentru a sublinia faptul ca Google mai are de lucru pe acest segment.

Este un moment destul de important, a declarat directorul de produs, Keith Coleman.

Motivul pentru care Google doreste extinderea serviciului de e-mail este determinat de faptul ca acesta reprezinta temelia pentru alte doua produse cheie, si anume mesageria si managementul calendarului.

De asemenea, luand in considerare obisnuinta utilizatorilor Gmail de a ramane logati in timp ce desfasoara diferite cautari online, serviciul poate deveni extrem de valoros pentru cunoasterea preferintelor individuale si poate ajuta compania sa-si fidelizeze clientii.

Decizia de ridicare a restrictiilor dezvaluie obtinerea unei capacitati de stocare suficiente, in urma investitiilor masive aproximativ 1,9 miliarde de dolari numai in 2006 efectuate de Google in centre de date suplimentare, Gmail oferind pentru fiecare cont cel putin 2,8 GigaBytes. Google a obtinut un profit de 3,1 miliarde de dolari anul trecut si o cifra de afaceri de 10,6 miliarde de dolari.

De la lansarea Gmail, atat Yahoo, cat si Microsoft si-au imbunatatit serviciile de e-mail gratuit, acestea ramanand tot in stadiul de test.