Piata IT din Romania a atins la finele anului 2006 valoarea de 1,329 miliarde de dolari (un miliard de euro), in crestere cu 10,2% fata de 2005, a declarat directorul general al filialei locale International Data Corporation (IDC), Laurentiu Popescu.
Romanii au cheltuit in anul trecut 1,1 milliarde de dolari pentru achizitii de echipamente de calcul, aplicatii software si servicii IT, cifra care ne plaseaza spre sfarsitul unui clasament european, a declarat, citat de NewsIn, Calin Mirea, analist IDC Romania.

In Europa de Vest domina cheltuielile pentru servicii, in timp ce Romania inca se mai afla in faza in care cea mai mare partea a banilor cheltuiti in IT sunt alocati achizitiilor de echipamente, a completat reprezentantul IDC.

In 2006, din totalul vanzarilor de pe piata IT din Romania, 69,5 % au fost vanzari de echipamente, 12,4% aplicatii informatice si 18,1% servicii.

"Piata de IT din Romania intra intr-o faza de dezvoltare in care vanzarile hardware se vor tempera, pe fondul unei cresteri sensibile a vanzarilor se servicii si aplicatii", a declarat Laurentiu Popescu.

Cheltuielile totale inregistrate in 2006 de piata de software s-au cifrat la 239 milioane de dolari in primul rand datorita ponderii mari a serviciilor de implementare si asistenta tehnica pentru programe informatice complexe, a mai declarat Popescu.

Ponderea implementarilor de softuri a fost anul trecut de 51,7%, iar serviciile de asistenta tehnica au avut un procentaj de 24,8% din cheltuielile intregii piete de software din Romania. Popescu apreciaza ca aceste procente reprezinta o imaturitate a pietei pentru ca aceste servicii ofera valoare adaugata mica si un grad scazut de complexitate.

Serviciile de consultanta IT si de training au un procentaj de 11,8% si, respectiv 6,6%, din valoarea totala a pietei de soft. Acestea vor cunoaste o crestere constanta pana in 2010, a opinat Popescu.

Tendintele pietei romanesti de software vor cuprinde extinderea accelerata a serviciilor SaaS (Software as a Service), prioritizarea strategiilor protejarii si stocarii datelor, cresterea piatei de aplicatii soft si intensificarea eforturior de imbunatatire a softurilor de business din partea producatorilor ERP (planificarea resurselor intreprinderii), CRM (managementul relatiilor cu clientii) si BI (business intelligence).

Popescu a adaugat ca se vor remarca pana in 2010 scaderea preturilor de licenta soft, consolidarea furnizorilor de solutii informatice, cresterea numarului de module functionale, majorarea vanzarilor aplicatiilor "la cheie" pentru anumite piete, dar si cresterea importantei suportului tehnic (versiuni noi, imbunatatiri, hotline support).

Piata de hardware se va indrepta incet catre saturare, iar segmentul de software va ajunge aproape de 40% din intreaga piata IT, a conchis Popescu.

Numarul calculatoarelor desktop, laptopurilor si serverelor vandute anul trecut a crescut cu numai 5,4% pentru ca programul guvernamental Sistemul Educational Informatizat s-a incheiat, iar executivul nu a mai elaborat alte proiecte din 2005, a declarat, miercuri, Calin Mirea, analist IDC.

Numarul de calculatoare personale vandute anul trecut s-a ridicat la 641.117, cu o crestere relativ mica fata de 2005 cand au fost vandute 607.719, potrvit datelor prezentate miercuri de reprezentantii IDC.

In Europa de Vest domina cheltuielile pentru servicii, in timp ce Romania inca se mai afla in faza in care cea mai mare partea a banilor cheltuiti in IT sunt alocati achizitiilor de echipamente, a completat reprezentantul IDC.

In 2006, din totalul vanzarilor de pe piata IT din Romania, 69,5 % au fost vanzari de echipamente, 12,4% aplicatii informatice si 18,1% servicii.

Piata totala a perifericelor din Romania a crescut in valoare anul trecut cu 19,8%,datorita cresterii vanzarilor de periferice multifunctionale, a declarat, miercuri, directorul de cercetare al IDC Romania, Madalin Lazarescu.

Chiar daca vanzarile de imprimante si copiatoare au scazut cu 2,4%, respectiv cu 7,6%, cresterea vanzarilor de multifunctionale a inregistrat o crestere de 43,2% in valoare si de 52,8% ca numar de unitati.

In cifre absolute, anul trecut s-au vandut 454.820 de periferice, la o valoare de 137,7 milioane de dolari. Dintre acestea, vanzarile de periferice multifunctionale au ajuns la 80,8 milioane de dolari, cele de imprimante la 53,06 milioane de dolari, iar cele de copiatoare 3,81 milioane de dolari.

Comparativ cu pietele din vestul Europei, rata de penetrare a echipamentelor periferice este scazuta, considera Lazarescu. Cererea pentru echipamente multifunctionale ramane crescuta si impulsioneaza cresterea pietei totale, pe fondul unei scaderi, care va continua sustinut, a imprimantelor cu jet de cerneala.

Vanzarile de copiatoare sunt in scadere datorita deciziei distribuitorilor de a renunta la tehnologia analog, precum si datorita concurentei acerbe din partea multifunctionalelor, a aratat Lazarescu.

Vanzarile de echipamente de imprimare cu cerneala continua sa domine piata desi, procentual, volumul echipamentelor cu cerneala a scazut de la 66% din totalul pietei in 2005, la 63% in 2006.

In domeniul imprimantelor cu laser monocolor se preconizeaza o migrare catre produse cu viteze mai mari, pe fondul unei scaderi a preturilor, a mai spus Lazarescu.Imprimantele cu laser color au cunoscut, in schimb, o crestere de aproape 40%, de la an la an, pana in 2007.



Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri