Comisia Europeană derulează o nouă investigație ce are în centru încă o posibilă încălcare a normelor antitrust ale UE de către Google în ceea ce privește serviciile de publicitate online prin intermediul platformei.
Autoritățile vor să evalueze dacă gigantul de tehnologie și-a favorizat propriile servicii de promovare online, încălcând astfel normele antitrust ale Uniunii Europene.
”Google colectează date pe care le folosește pentru advertising targetat, vinde spațiu de reclamă și acționează de asemenea ca un intermediar de advertising online. Deci, Google operează la toate nivelurile procesului de advertising online. Suntem îngrjijorați de faptul că Google ar îngreuna posibilitatea competitorilor din advertising online de a concura pe această piață”, a precizat Margrethe Vestager, Vicepreședinte executiv al Comisiei Europene
Ca parte a noii investigații, Comisia Europeană va evalua restricțiile impuse de către Google în ceea ce privește abilitatea advertiserilor, publisherilor și a altor jucători terți de a accesa date referitoare la identitatea și comportamentul utilizatorilor.
Citeste si:
.@Google collects data, sells ad space & intermediates at almost all levels of the online display advertising supply chain. We are concerned that @Google has made it harder for rivals to compete in the #AdTech market. Today, we open an investigation More: https://t.co/Mi88ecWoKh— Margrethe Vestager (@vestager) June 22, 2021
Alphabet, compania mamă a Google, a acceptat la începutul lunii iunie să facă schimbări la unele din serviciile sale de publicitate online extrem de folosite, în urma încheierii unui acord cu Autoritatea de Reglementare Antitrust din Franţa.
Autoritatea a amendat compania americană cu 220 milioane de euro (267,48 milioane de dolari) în urma unei investigaţii care a arătat că Google a abuzat de poziţia sa dominantă pe piaţa de publicitate online, unde unele din instrumentele sale au devenit aproape esenţiale pentru marii editori.
Citeste si:
În luna martie a anului 2019, Comisia Europeană a amendat Google cu 1,49 miliarde de euro pentru încălcarea normelor antitrust ale UE. Autoritățile au considerat că Google a abuzat de poziția sa dominantă pe piață impunând o serie de clauze restrictive în contractele cu siturile de internet ale terților, ceea ce i-a împiedicat pe rivalii Google să afișeze pe site-urile respective anunțuri publicitare proprii asociate cu rezultatele căutărilor.
Sursa foto: Shutterstock.com
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: