Fitbit, compania americană cunoscută pentru brățările inteligente de fitness, a lansat pe piața din România dispozitivul Fitbit Charge 5. Am stat de vorbă cu Michael Maier, Managing Director și Cluster Leader în cadrul Fitbit, despre strategia companiei de a atrage cât mai mulți consumatori în industria de wearables, atât în România cât și la nivel global.

Compania Fitbit a fost fondată în 2007 în Statele Unite ale Americii. În România a ajuns să fie cunoscută atât pentru brățările inteligente de fintess cât și pentru achiziția din 2017 a startup-ului românesc de ceasuri smart Vector Watch.

Începând cu acest an, face parte oficial din grupul Alphabet, compania din spatele Google, după ce a fost achiziționată în urma unei tranzacții estimate la aproximativ 2,1 miliarde dolari. Michael Maier spune că această mutare le permite să aibă acces la resurse imense care le permit să dezvolte mai rapid soluții pentru zona de sănătate și wellbeing.

Dincolo de consumatorii care adoptă ușor noile tehnologii și sunt în căutare de dispozitive cât mai inteligente, Maier precizează că Fitbit încearcă să atragă în industria de wearebles cât mai multe persoane care nu se gândesc la purtarea unui astfel de dispozitiv.

”Mă refer la persoanele în vârstă, care poate au nevoie să facă mai multă mișcare și să se gândească mai mult la sănătatea lor decât ar trebui să o facă tinerii”, precizează Michael Maier, într-un interviu acordat wall-street.ro, care a preluat în 2020 și responsabilitatea pentru operațiunile din regiunea est-europeană.

Retail jobs

Un element important în atragerea cât mai multor utilizatori, consideră reprezentantul Fitbit, este să îi facă să înțeleagă avantajele unei vieți în care fac mai multă mișcare, se odihnesc cum trebuie, sunt atenți la nivelul de stres la care se supun și la nutriție, piloni pentru care dispozitivele companiei americane le oferă date.

”Gradul de adopție este încă mic la nivel global. Dacă ne gândim la Germania, este de aproximativ 15%(...) Pentru utilizator, un smartwatch sau un tracker poată arăta prea tehnic pentru a-l folosi zilnic. Noi încercăm să facem lucrurile în așa fel încât să fie cât mai ușor pentru el să înțeleagă impactul pozitiv pe care îl are la nivelul sănătății purtarea unui astfel de dispozitiv”, precizează Michael Maier.

Următoul pas: transformarea brățării fitness într-un adevărat antrenor personal?

După provocări precum cea de a face 10.000 de pași sau de a atinge obiectivul de 150 de minute active pe săptămână, recomandat de Organizația Mondială a Sănătății, următorul pas este adus de către funcția Daily Readiness, care va deveni disponibilă pe dispozitivele Charge 5, Sense, Versa 3, Versa 2, Luxe și Inspire 2 începând cu luna noiembrie a acestui an.

Citeste si:
Startup-ul românesc Flip.ro, investiție de 1,5 mil. de euro de la...
Startup-ul românesc Flip.ro,...

”Implementând această nouă funcționalitate trecem la următorul pas. La finalul zilei, după analizarea datelor colectate de la utilizator, oferim recomandări. Putem educa utilizatorul, îi putem explică că poate nu este bine să alerge 7 zile la rând. Poate este mai bine ca într-o zi să meargă la alergat, apoi în următoarea zi să facă o serie de exerciții, iar în a treia zi să se odihnească”, explică reprezentantul Fitbit.

Pe scurt, funcția Daily Readiness, oferită în cadrul serviciului Fitbit Premium, le oferă utilizatorilor posibilitatea de a înțelege dacă sunt pregătiți pentru un antrenament intens sau trebuie să acorde prioritate recuperării.

Dispozitivul Fitbit Charge 5, lansat recent și în România, e gândit să ofere consumatorilor o imagine completă asupra condiției fizice, a nivelului de stres, a sănătății inimii și calității somnului, precum și a bunăstării generale.

E mai subțire decât modelul precedent și are un ecran tactil color mai luminos și o auotonomie a bateriei de până la 7 zile, care variază în funcție de gradul de utilizare. Americanii de la Fitbit îl vând la pachet cu șase luni de abonament la serviciul Fitbit Premium, ce oferă acces la informații detaliate, îndrumări practice și peste 500 de antrenamente, alături de sfaturi despre nutriție și mindfulness.

Citeste si:
Orange România raportează o cifră de afaceri 273 de milioane de...
Orange România raportează o...

Tracker-ul Fitbit Charge 5(foto) are integrat și senzorul EDA, lansat toamna trecută odată cu smartwatch-ul Fitbit Sense, care măsoară răspunsul corpului la stres prin înregistrarea modificărilor glandelor sudoripare.

Reprezentanții companiei precizează că vor face disponibilă în curând pentru Charge 5 și aplicația ECG, care măsoară impulsurile electrice ale inimii. Charge 5 monitorizează ritmul cardiat 24/7 și oferă notificări atunci când utilizatorul se află peste sau sub limitele normale înregistrate de regulă.

Alături de gestionarea sănătății cardiace, Charge 5 oferă și o imagine asupra altor metrici ai sănătății și stării generale de bine prin dashboard-ul Metrici de sănătate din aplicația Fitbit. Acesta include informații despre rata de respirație, variația temperaturii pielii și a nivelului de oxigen din sânge (SpO2).

De asemenea, în aplicația Fitbit sunt disponibile instrumentele de analiză a somnului precum Scorul de somn, stagiile de somn și alarmele inteligente SmartWake. Membrii Premium primesc o analiză mai detaliată și îndrumări personalizate pentru a îmbunătăți calitatea orelor de odihnă.

Dispozitivul permite și realizarea de plăți contactless și este disponibil la prețul recomandat de 899 de lei. El poate fi pre-comandat online de pe Fitbit.com și la partenerii locali autorizați printre care se numără eMAG, Altex, Flanco sau Media Galaxy.

Sursa foto: Fitbit

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Armand Iliescu
Armand s-a alăturat echipei Wall-street.ro în anul 2016, an în care a și finalizat cursurile Facultății de Jurnalism din cadrul Universității Hyperion . De-a lungul timpului a acoperit domenii precum FinTech, Finanțe-Bănci și Fiscalitate. A pus umărul timp de patru ani la consolidarea proiectului Future Banking , dedicat industriilor FinTech și digital banking, din poziția de Head of Growth. Tot în cadrul aceluiași proiect a dat startul emisiunii FinTech Friday,...

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri