In 2004, vanzarile mondiale de telefoane mobile au atins 684 milioane de unitati, in crestere cu 32% fata de anul anterior. Pentru 2005, analisii de piata estimeaza un ritm de crestere mult mai mic, de pana la 7%.
In trimestrul patru al anului trecut, livrarile mondiale de telefoane mobile au atins un total de 200 milioane de unitati, fiind considerat de catre analistii de la Strategy Analytics cel mai accentuat avans al vanzarilor (cu 25% mai mult decat in aceeasi perioada din 2003). Ecranele color, formatul cu clapeta si echiparea celularelor cu camera digitala sunt considerate atuurile care au permis "industriei" de telefonie mobila sa obtina rezultate considerate record de catre studiile din domeniu.

Conform raportului, in 2005 se asteapta ca peste 735 de milioane de telefoane mobile sa se vanda la nivel global. In ceea ce priveste incasarile din vanzari ale producatorilor de telefoane mobile, acestea ar putea stagna in 2005 daca preturile medii vor continua sa scada in acelasi ritm ca si in anul precedent, de 5-10%.

ACELASI LIDER. Nokia a anuntat vanzari nete de 9,1 miliarde de euro in trimestrul patru al anului 2004, cu castiguri pe actiune de 0,23 de euro si vanzari nete de 29,3 miliarde de euro in anul 2004, cu castiguri pe actiune de 0,70 de euro. Astfel, cota de piata a companiei finlandeze a urcat la 33,1% fata de 30,7% in trimestrul al treilea si 28,5% la sfarsitul primei jumatati a anului.

ROCADA SAMSUNG-MOTOROLA. Modificari de clasament au aparut pentru locurile doi si trei, Motorola recastigand pozitia pierduta in Samsung, dupa prezentarea bilantului pe trimestrul al treilea din 2004.

Astfel, reprezentarea pe piata a producatorului american Motorola a crescut la 15,9% fata de 13,9% la sfarsitul trimestrului al treilea.

Pe locul trei in topul primilor producatori mondiali s-a situat Samsung (10,6%), urmat de LG Electronics (7%), Siemens (6,8%) si SonyEricsson (6,3%).
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri