Microsoft lupta cu Google pe piata motoarelor de cautare

Microsoft Corp., cel mai mare producator software, a afirmat ca profitul grupului a consemnat o crestere de 24% in trimestrul al treilea, comparativ cu acceasi perioada din anul trecut, informeaza Associated Press, preluat de Forbes. Beneficiile grupului au fost propulsate in special de vanzarile crescute de pe piata computerelor personale si a serverelor. Profitul a ajuns la 3,14 miliarde dolari in acest trimestru (29 centi pe actiune), de la 2,53 miliarde dolari (23 centi pe actiune) in intervalul similar al anului anterior. Totusi, cifrele prezentate de Microsoft i-au dezamagit pe investitori, care asteptau o crestere a profitului de pana la 35 centi pe actiune.

Compania americana a precizat ca isi va accelera planul de rascumparare a propriilor actiuni, o actiune pe care analisti ca Heather Bellini de la UBS AG o considera posibila. Aproximativ 19 miliarde de actiuni vor fi rascumparate pana in luna decembrie a anului viitor. Microsoft este intr-o competitie acerba cu Google pe piata motoarelor de cautare. Pentru a detrona Google in acest domeniu de piata, compania lui Bill Gates s-a aliat cu Yahoo, investind puternic in cercetare si proiecte. Conform ultimelor statistici oficiale, motorul de cautare oferit de Google a fost folosit in 45% din totalul cautarilor pe Internet din Statele Unite pe luna septembrie, in timp ce Yahoo a fost folosit in 23% din cazuri, iar motorul MSN, propus de Microsoft, a fost folosit in doar 12% din cazuri. Recent, Microsoft a semnat un parteneriat cu Yahoo Inc. si cu RealNetworks Inc., anuntandu-si in acelasi timp interesul de a achizitiona o parte din actiunile America Online (AOL). Pentru a rezista competitiei, Google Inc. s-a aliat cu gigantul Comcast Corp., cea mai mare companie de transmisii de date prin cablu din Statele Unite si incearca acum, la randul sau, sa puna mana pe o parte cat mai mare a actiunilor AOL.

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri