Sapte persoane au fost ranite, dintre care una grav - spitalizata, in incidente violente care au avut loc luni dimineata la reuniunea Comitetului Central de Intreprindere (CCI), a anuntat luni seara conducerea Air France, relateaza Le Figaro in editia electronica.

Intre persoanele ranite se afla doi paznici - dintre care unul s-a aflat in coma, dar a iesit -, a anuntat un purtator de cuvant al companiei. Ceilalti cinci raniti sunt toti salariati Air France, inclusiv directorul pentru resurse umane (DRH) Xavier Broseta, Pierre Plissonnier - insarcinat cu activitatea de lung curier in cadrul companiei, si alti trei membri ai conducerii, a declarat purtatorul de cuvant, fara sa faca alte precizari, scrie Mediafax.

Reuniunea Comitetului Central de Intreprindere al Air France, la sediul companiei, a fost intrerupta luni dimineata dupa ce in birouri au patruns aproximativ 100 de salariati, care si-au manifestat opozitia fata de planul de "concedieri" al conducerii prin atacarea unor cadre, relateaza Reuters. Salariatii l-au atacat pe directorul pentru resurse umane Xavier Broseta, care a prezentat planul de masuri drastice, decis de filiala Air France-KLM in urma unui esec al unor negocieri cu sindicatele.

Broseta a reusit sa fuga din sala de sedinte din sediul Air France, situat pe aeroportul Roissy-Charles de Gaulle, la bustul gol, dupa ce camasa i-a fost smulsa de pe el, a constat Reuters la fata locului. Lui Pierre Plissonnier - DRH la Roissy si numarul doi in activitatea de lung curier Air France - i-a fost de asemenea rupta camasa de pe el.

Frédéric Gagey, presedintele-director general al Air France, a parasit sala cu o ora inainte sa fie luata cu asalt, ceea ce a condus la intreruperea sedintei CCI, au declarat reprezentanti sindicali pentru Reuters. In urma acestor incidente, reuniunea CCI a fost suspendata si reprogramata la o data ulterioara, nedeterminata.

Air France si-a anuntat intentia de a depune plangere pentru "violente agravate" - carora le-au cazut victime membri ai conducerii companiei. "Aceste violente sunt rezultatul (actiunilor) unor indivizi izolati deosebit de violenti, in contextul in care manifestatia personalului in greva s-a desfasurat mai inainte fara incidente", a declarat un purtator de cuvant al companiei.

Secretarul de stat insarcinat cu Transporturile a apreciat ca se impun sanctiuni fata de autorii violentelor. "Condamn in mod ferm incidentele care au avut loc in cursul CCI Air France. Aceste violente sunt inacceptabile si vor trebui sanctionate", a declarat el, intr-un mesaj postat pe Twitter.

"Sa-i dam afara pe patronii nostri"

La randul sau, secretarul general al CFDT Laurent Berger a denuntat violentele ca "nedemne si inadmisibile". Air France i-a anuntat luni pe reprezentantii personalului ca intentioneaza sa suprime 2.900 de posturi si sa retraga 14 avioane din flota de lung curier - pana in 2017 - in cadrul unui "plan B", pus in aplicare dupa esecul negocierilor cu pilotii, au declarat pentru Reuters doua surse sindicale.

"Prezentarea planului de catre conducere a fost foarte seaca si daca a durat cinci minute, inainte ca sala sa fie invadata", a declarat Didier Fauverte (CGT), secretarul general al CCI. Grosul manifestantilor a ramas in fata sediului, timp de mai multe ore, dupa care s-a dispersat.

Au fost lansate numeroase indemnuri la unitate intre diverse categorii de peronal. "Sa ne pastram avioanele, sa-i dam afara pe patroni", se putea citi pe o pancarta care rezuma sentimentul dominant - conducerea si "concurenta neloiala" a companiilor straine, in principal din regiunea Golfului, sunt, in opinia salariatilor, vinovate de dificultatile cu care se confrunta compania nationala aeriana franceza. In pofida faptului ca personalul de la sol nu este deloc zgarcit cu criticile la adresa pilotilor "privilegiati", manifestanti prezenti la proteste apreciau ca societatea si Guvernul se indreapta intr-o directie gresita incercand sa divizeze aceste doua categorii de personal.

Conducerea, vizata

"Nu, n-am nimic cu pilotii", a declarat Didier Fauverte. "Ei nu fac altceva decat sa-si apere felia lor, mai ales ca li s-au creat niste obiceiuri foarte proaste. Ei au avut obiceiul sa co-gireze, iar acum nu mai co-gireaza", a adaugat el. "Conducerea este iresponsabila, joaca un joc periculos - este o nebunie sa vrei sa azmuti salariatii unii impotriva celorlalti", a subliniat el.

"Baptiste", un pilot cu o vechime de cinci ani si membru al puternicului Sindicat National al Pilotilor de Linie (SNPL), reclama plecarea actualei conduceri. "In prezent, increderea in conducere este total rupta si nu stiu cum ar putea fi refacuta", a declarat el, sub protectia anonimatului.

Didier, care este pilot din 1990, care nu face parte din sindicat si care urma sa piloteze luni dupa-amiaza un avion catre Atlanta, a apreciat ca strategia conducerii nu va functiona. "Conducerea incearca sa ne dezbine, dar, pentru moment, in van, pentru ca suntem cu totii aici. Este periculos sa creezi disensiuni in randul personalului. Acest lucru poate dauna securitatii zborurilor, daca toata lumea inceteaza sa-si mai vorbeasca", a spus el.

Mathieu, care lucreaza la sol de patru ani si care nu face parte din sindicat, este de aceeasi parere. "Evident ca este nedrept (in ceea ce priveste diferenta de tratament fata de piloti), dar ne aflam aici impotriva conducerii. Suntem cu totii in aceeasi barca", a rezumat el.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri