Elon Musk a anunțat că vrea să cumpere Twitter în întregime, anunțând și prețul pe care vrea să-l ofere pentru a prelua controlul complet asupra rețelei de socializare pe care este extrem de activ, relatează BBC.

Șeful Tesla și SpaceX spune că este persoana potrivită pentru a „debloca potențialul extraordinar” al platformei de socializare. El a spus că, dacă oferta sa nu va fi acceptată: „Ar trebui să-mi reconsider poziția de acționar”.

Într-un anunț surpriză, Musk a spus că va plăti 54,20 dolari o acțiune pentru Twitter, evaluându-l la aproximativ 41 de miliarde de dolari. Elon Musk era deja cel mai mare acționar individual al companiei, după ce achiziționase circa 9,2% din acțiunile rețelei de socializare.

La scurt timp, Elon Musk a prezentat oferta oficială trimisă către Comisia pentru Bursă și Valori Mobiliare (SEC) a SUA.

Puteți vedea oferta oficială AICI.

„Twitter trebuie transformat ca o companie privată. Drept urmare, îmi ofer să cumpăr 100% din Twitter pentru 54,20 dolari per acțiune în numerar, (...). Oferta mea este cea mai bună și finală”, este declarația lui Musk din documentul oficial trimis către SEC.

Sursa sus menționată mai ară și o serie de mesaje între Musk și consiliul de administrație al Twitter, arătând că acesta ar fi adus în discuție cu cei din conducerea companiei că vrea să o delisteze de pe bursă și să o transforme în companie privată.

Anterior Musk fusese invitat să se alăture consiliului de administrație, dar Twitter a anunțat că excentricul miliardar a decis să nu facă acest lucru.

În mesajele menționate, Musk a spus că nu are să se joace de-a ofertele, să negocieze, încercând să-i convingă pe cei din conducerea Twitter că acționari vor fi încântați de prețul oferit de el.

Conform informațiilor autorității de reglementare financiară din SUA, Musk ar fi spus: „Am investit în Twitter deoarece cred în potențialul său de a fi platforma pentru libertatea de exprimare pe tot globul și cred că libertatea de exprimare este un imperativ societal pentru o democrație funcțională.

Ce le-a transmis Musk șefilor de la Twitter

„Cu toate acestea, de când am făcut investiția, îmi dau seama că nici nu va prospera și nici nu va servi acestui imperativ societal în forma sa actuală. Twitter trebuie transformat în companie privată.”

„Twitter are un potențial extraordinar. Îl voi debloca”.

„Așa cum am indicat în acest weekend, cred că ar trebui să fie privată pentru a trece prin modificările care trebuie făcute”.

„După ultimele câteva zile în care m-am gândit la asta, am decis că vreau să achiziționez compania și să o iau în privat”.

„Nu vreau să o plimbăm de colo-colo.”

„Vin direct cu oferta finală”

„Este un preț mare și acționarilor voștri le va plăcea”

„Dacă afacerea nu funcționează, având în vedere că nu am încredere în management și nici nu cred că pot produce schimbarea necesară pe piața publică, ar trebui să-mi reconsider poziția de acționar”.

„Aceasta nu este o amenințare, pur și simplu nu este o investiție bună fără modificările care trebuie făcute”.

„Aceste schimbări nu se vor întâmpla fără a lua compania privată”.

Cu alte cuvinte, Musk vrea să transforme Twitter după bunul plac, dar în condițiile în care deciziile trebuie făcute cu acordul unui board de administrație, acest lucru nu este posibil. Prin urmare, vrea să cumpere Twitter în totalitate, să o scoată de pe bursă, iar, odată devenită companie privată, va putea lua mai ușor deciziile pe care și le dorește, mai ales că va fi proprietarul ei.

Sursa foto: Agerpres

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri