Pasagerii companiilor aeriene din Uniunea Europeană (UE) vor putea în curând să-și folosească telefoanele la capacitate maximă chiar și în timpul zborurilor, în condițiile în care statele membre vor trebui să ofere frecvențe 5G pentru a fi utilizate la bordul avioanelor, relatează BBC.

În condițiile în care Comisia Europeană a hotărât deja că operatorii aerieni pot furniza tehnologie 5G la bordul avioanelor, alături de date mobile mai lente, pasagerii nu vor mai fi obligați să își pună telefonul în modul avion, deși detaliile despre modul în care va fi implementat încă sunt neclare.

Termenul limită pentru ca statele membre să pună la dispoziție benzile de frecvență 5G pentru avioane este 30 iunie 2023. Acest lucru va însemna că oamenii vor putea folosi toate funcțiile telefonului lor în timpul zborului, permițând apeluri telefonie, precum și aplicații care consumă multe date, cum ar fi cele de streaming audio și video.

Thierry Breton, comisarul UE pentru piața internă, a declarat că planul va „permite servicii inovatoare pentru oameni” și va ajuta companiile europene să se dezvolte.

„Cerul nu mai este o limită când vine vorba de posibilitățile oferite de conectivitate super-rapidă, de mare capacitate”, a spus comisarul.

Sfârșitul modului avion?

Comisia UE a rezervat anumite benzi de frecvență pentru aeronave din 2008, permițând unor servicii să ofere acces la internet în aer, dar acest serviciu a fost unul nesatisfăcător, deoarece s-a bazat pe echipamente pentru a conecta oamenii prin satelit între avion și sol.

Noul sistem va putea profita de vitezele de descărcare mult mai rapide oferite de infrastructura 5G, care, conform rețelei mobile EE, poate fi de peste 100 Mbps, permițând descărcarea unui film în doar câteva minute.

Dai Whittingham, directorul executiv al Comitetului pentru Siguranța Zborului din Marea Britanie, a declarat pentru BBC că modul avion a fost important din punct de vedere istoric din cauza lipsei de cunoștințe despre modul în care dispozitivele mobile pot afecta operarea aeronavele.

Citeste si:
Germania ar putea întârzia cu planul de legalizare a cannabisului
Germania ar putea întârzia cu...

„Exista o îngrijorare că ar putea interfera cu sistemele automate de control al zborului. Ceea ce s-a descoperit experimentând este că riscul de interferență este foarte mic. Recomandarea a fost întotdeauna ca, odată ce vă aflați în zbor, dispozitivele să fie în modul avion”, a spus Whittingham.

În SUA a existat îngrijorarea că frecvențele 5G ar putea interfera cu zborurile și chiar pot duce la măsurători eronate de altitudine, dar Whittingham a spus că aceasta nu este o problemă în Marea Britanie și UE.

„Există mult mai puține îngrijorări cu privire la riscul de interferență. Avem un set diferit de frecvențe pentru 5G și există setări de putere mai scăzute decât cele care au fost permise în SUA. Publicul care călătorește vrea 5G. Autoritățile de reglementare vor deschide această posibilitate, dar vor fi anumiți pași care să ne asigure că tot ce se face va fi în siguranță”, a mai spus Whittingham.

Citeste si:
Analiză: Biletele de avion s-ar putea scumpi și mai mult
Analiză: Biletele de avion...

Sursa foto: Wall-Street.ro

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Adrian Ungureanu
Venit în Capitală în 2007, ca orice copil de provincie cu tolba plină de vise, primul fiind acela de a deveni comentator sportiv - următorul Cristian Țopescu - Adrian a ales să-și înceapă cariera de jurnalist scriind în presă. Deși era abia în al doilea an la Facultatea de Jurnalism , Adrian și-a găsit un loc de muncă la ziarul ” Curierul Național ”. A realizat abia la interviul de angajare că nu mai există departament de sport la ziar, dar asta...

Te-ar putea interesa și:

Setari Cookie-uri