Lanțul de hipermarketuri Carrefour a luat atitudine împotriva furnizorilor care reduc cantitatea de marfă, dar nu și prețul produsului, semnalând la raft, în unele magazine din Franța, produsele acestora astfel încât clienții să fie avizați de situație.

Totodată, însă, aceasta este și o metodă de presiune a retailerului înaintea unor discuții contractuale cu furnizorii, conform Guardian.

În acest sens a avertizat prin astfel de semnalări la raft produsele unor branduri precum Lindt și Lipton pentru a-i determina pe furnizorii acestora, Nestlé, PepsiCo și Unilever, să remedieze problema înaintea acestor discuții contractuale.

Concret, unul dintre aceste avertismente, plasat pe un număr de 26 de produse, afișează următorul mesaj: "Acest produs a fost redus ca greutate sau mărime, prin urmare prețul efectiv al furnizorului a crescut".

Spre exemplu, Carrefour a observat că o sticlă de Lipton ice tea, produs de PepsiCo, are 1,25 litri de conținut în loc de 1,5 litri, ceea ce înseamnă o creștere a prețului de 40% per litru.

De asemenea, formula pentru copii Guigoz de la Nestlé a scăzut de la 900 de grame la 830, în vreme ce înghețata Vienetta de la Unilever a scăzut la 320 de grame de la 350. Prețurile, însă, au rămas, bineînțeles, aceleași.

"Evident, scopul stigmatizării acestor produse este acela de a le putea apoi transmite furnizorilor că este necesar să-și modifice politica de prețuri", a declarat Stefen Bompais, director de comunicare pe relația cu clienții, conform aceleiași surse.

Demersul retailerului are de altfel și susținerea Ministerului de Finanțe din Franța, care a chemat în luna iunie, la discuții, un număr de 75 de retaileri, precum și grupuri de consumatori, pentru a-i determina să scadă prețurile.

Sursa foto: Shutterstock / Ritu Manoj Jethani

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri