Grupul rus Gazprom a raportat pierderi nete de 629 miliarde de ruble (6,9 miliarde de dolari) în 2023, comparativ cu un profit net de 1.226 miliarde de ruble (15,2 miliarde de dolari) în 2022, în condiţiile în care vânzările sale de gaze spre Europa s-au redus la jumătate, informează Reuters, citat de Agerpres.

De asemenea, veniturile totale realizate de Gazprom anul trecut au scăzut până la 8.541 miliarde de ruble (93 miliarde de dolari), de la 11.673 miliarde de ruble în 2022. Profitul operaţional s-a înjumătăţit, până la 1.765 miliarde de ruble (19 miliarde de dolari) în 2023, de la 3.634 miliarde de ruble (44,9 miliarde de dolari) în 2022.

Datele comunicate de Gazprom mai arată că anul trecut cheltuielile de capital s-au ridicat la 3.119 miliarde de ruble (34 miliarde de dolari), în timp ce veniturile realizate de vânzările de gaze s-au înjumătăţit până la 3.125 miliarde de ruble (34 miliarde de dolari). În schimb, veniturile din vânzarea de petrol, gaz condensat şi produse procesate din petrol şi gaze au crescut cu 4,3% până la 4.113 miliarde ruble (45 de miliarde de dolari).

Exporturile de gaze ruseşti spre Europa, care odată era cea mai importantă piaţă de export a Rusiei, au scăzut semnificativ din cauza consecinţelor politice create de războiul din Ucraina. Vârful acestor exporturi a fost atins în 2018-2019, când livrările anuale au urcat până la 175-180 miliarde metri cubi.

Chiar dacă Gazprom nu mai dă publicităţii date privind exporturile sale de gaze, calculele efectuate de Reuters arată că, în 2023, livrările de gaze ale Gazprom spre Europa au scăzut cu 55,6% până la 28,3 miliarde metri cubi.

Gazprom este cel mai mare producător mondial de gaze naturale şi unul dintre cei mai mari contribuabili la bugetul Rusiei.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri