Deficitul comercial din Franta, ce va fi anuntat joi de catre Oficiul Vamal, va atinge "35-40 miliarde euro" in 2007, ceea ce reprezinta un nou nivel istoric, a precizat, miercuri, secretarul de stat pe probleme de comert exterior, Hervé Novelli, informeaza AFP.

Deficitul comercial va fi "intre 35 si 40 miliarde euro", a declarat Novelli in cadrul postului de televiziune Canal+, recunoscand ca aceasta nu este "o cifra pozitiva", si ca "arata slabiciunile noastre".

"Nu este atat de important ca pretul petrolului a destabilizat balanta comerciala. Important este ca in prezent suntem incapabili sa compensam balanta energetica", a adaugat Novelli, informeaza NewsIn.

"Acestui lucru trebuie sa fie rezolvat de catre guvern", a insistat secretarul de stat, estimand ca produsele franceze nu au fost "suficient vandute" in lume.

"Politica structurala pe care vreau sa o pun in aplicare trebuie sa ne permita sa combatem si sa diminuam deficitul comercial in urmatorii doi sau trei ani", a adaugat acesta.

Deficitul comercial istoric din 2006, de 28,2 miliarde euro potrivit ultimelor date publicate de Oficiul Vamal, a fost depasit.

Pe primele 11 luni ale anului, deficitul comercial al Frantei era de 35,5 miliarde euro, cu mult peste cele 31,7 miliarde euro estimate de Guvern pentru intreg anul 2007.

Novelli considera ca problema majora a fost lipsa competitivitatii companiilor franceze ce nu exporta suficient.
Franta sufera de o lipsa a intreprinderilor mijlocii in raport cu Germania, ce are de doua ori mai multe intreprinderi de acest gen decat Franta, a precizat secretarul de stat.

"Trebuie ca in 2012 sa avem cu 2.000 mai multe intreprinderi mijlocii pentru a ne apropia de Germania", ce are 4.000, a adaugat Novelli.

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri