Constructorul auto american, General Motors (GM), a raportat vanzari record in China, americanii clasandu-se tot mai aproape de rivalii de la Volkswagen, pe ce de-a treia piata auto din lume. Conducerea GM spune ca a vandut 308.722 de autovehicule in primele sase luni din 2005, mai mult cu 18 procente comparativ cu aceeasi perioada din 2005.

Producatorul auto doreste sa-si creasca cota de pe piata chineza, a doua ca valoare a vanzarilor pentru GM, asta in timp ce vanzarile Volkwagen in China au scazut de la o patrime din piata, la aproape 13-20 la suta.

Piata auto chineza, aproape de saturatie ?

In pofida unei considerabile dezvoltari a pietei auto din China, ce provoaca invidie intre statele puternic industrializate, analistii apreciaza ca limita pietei auto din China a fost recent atinsa, prin reduceri de preturi, competitie si pretul mare al otelului.

Presedintele GM China, Kevin Wade, a declarat ca piata chineza continua sa aiba o contributie serioasa a profiturilor companiei americane, Wade precizand ca este normal ca limitele pietei sa se comprime, pe masura ce aceasta devine mai matura iar competitia mult mai serioasa.El considera ca este responsabilitatea producatorilor sa gaseasca o cale de iesire din impas.

General Motors planuieste sa investeasca mai mult de 3 miliarde de dolari in China, cu scopul declara de a-si dubla vanzarile pe piata chineza, oficialii de la GM prognozand un numar de 1,4 milioane de autovehicule pana in 2007.

Compania a avut, in 2004, profituri de 417 milioane de dolari in China anul trecut, cu trei milioane mai mult decat anul precedent. Un rival al GM pe piata chineza, Honda, a declarat saptamana trecuta ca primele unitati din modelul Jazz, fabricat in China au ajuns deja in Europa de Vest.



Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri