Cetatenii americani agreeaza nu doar campaniile care mizeaza pe nationalism, ci si boicoturile motivate de patriotism. Chiar si atunci cind le aplica unor conationali.
In SUA, societatea civila s-a implicat in sprijinirea productiei nationale prin intermediul asociatiilor si fundatiilor. Un exemplu este campania de marketing din 1970 a producatorilor americani de automobile, la acea vreme presati de concurenta japoneza. Sloganul era: Cumpara o masina americana pentru ca vecinul tau sa isi pastreze locul de munca. In 1985, Sam Walton, actionarul majoritar al retelei de magazine Wal-Mart, a lansat campania Buy American, care continua si in prezent.

Boicot pentru Franta

Tot locuitorii SUA au venit cu ideea sa boicoteze produsele frantuzesti, pentru ca Jacques Chirac a refuzat sa sprijine ofensiva armata din Irak. Peste 40% dintre americani au declarat ca, dupa acest incident politic, le-a scazut disponibilitatea de a cumpara produsele din Hexagon.

Totusi, Franta ramine a treia tara care aprovizioneaza SUA cu vinuri, dupa Italia si Australia. Liderii a trei grupuri de afaceri din Washington i-au scris presedintelui Bush, solicitindu-i sa condamne public boicoturile care dauneaza comertului transatlantic. Ei se tem ca, la rindul lor, produsele americane, cel mai usor de recunoscut din lume, vor fi afectate de boicoturi similare.

Antiamericanism si profit

De altfel, sentimentul antiamerican pare din ce in ce mai generalizat: in Japonia, protestatarii au pus in circulatie liste cu firme de evitat, printre care Ford, Nike si Starbucks. In numeroase tari musulmane, consumatorilor li s-a pus in vedere sa nu cumpere produse americane. McDonalds a recunoscut ca afacerile au avut de suferit in Orientul Mijlociu. In Thailanda, cei afectati au fost turistii americani, carora nu li s-a permis accesul in anumite statiuni. Cu toate acestea, majoritatea companiilor din SUA neaga faptul ca antiamericanismul le scade profiturile. Americanilor le place atit de mult ideea de boicot, incit se boicoteaza si intre ei in cazul lipsei de patriotism. Natalie Maines, componenta a formatiei country The Dixie Chicks a trebuit, in urma unui astfel de boicot, sa isi ceara scuze public pentru ca a declarat ca ii este rusine cu presedintele SUA.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri