Un studiu realizat recent de Sanofi a aratat ca trei sferturi dintre consumatorii Generatiei Net - generatia Millennials (cei nascuti intre 1981 si 1996) sunt de parere ca isi mentin un nivel bun al sanatatii prin autoingrijire. Cu toate acestea, jumatate dintre profesionistii din domeniul sanatatii nu sunt de acord cu acest lucru, sugerand ca principala cauza lipsa informatiilor de calitate. Pericolul REAL din spatele internetului!

Cu ocazia Zilei Internationale a Ingrijirii Personale, Sanofi a publicat un raport nou intitulat: “Be Your Best 2019 – Empowering the Net Generation to Make the Most of Self-Care” (Fii cea mai buna versiune a ta in 2019 – Sprijinirea Generatiei Net sa utilizeze cat mai eficient solutiile de ingrijire personala), care aduce noi raspunsuri legate de perceptiile si practicile de autoingrijire ale acestei generatii de consumatori si ale profesionistilor din domeniul sanatatii (medici generalisti si farmacisti) din opt tari ale lumii ( Franta, Marea Britanie, Rusia, SUA, Brazilia, China, Japonia si Africa de Sud).

"Raportul dezvaluie faptul ca, desi bine intentionati, consumatorii din Generatia Net nu reusesc intotdeauna sa faca cele mai bune alegeri pentru a-si mentine starea generala de sanatate. In contextul unei societati guvernate de accesul facil la informatii, vocile autorizate nu reusesc intotdeauna sa se faca auzite. Este atat raspunderea autoritatilor, cat si a industriei farmaceutice sa raspunda nevoii acestor consumatori de a beneficia de informatii care sa ii ajute sa aiba o viata mai sanatoasa si implinita”, a tinut sa precizeze Alan Main, Executive Vice President, Head of Sanofi Consumer Healthcare.

4 din 5 persoane cauta informatii despre cum sa-si mentina sanatatea cel putin o data pe luna

Persoanele care fac parte din Generatia Net au incredere in capacitatea lor de autoingrijire – trei sferturi dintre cei inclusi in sondaj au declarat ca sunt increzatori ca se mentin sanatosi prin autoingrijire. Majoritatea abordeaza problema ingrijirii personale cu seriozitate, 43% dintre ei cautand informatii in acest sens cel putin o data pe saptamana. Astfel, compara si aleg produse ce raspund nevoilor personale chiar inainte de a pasi intr-o farmacie.

Internetul, familia si prietenii sunt trei dintre sursele preferate de informatii, 19% dintre consumatori fiind de parere ca internetul este cea mai importanta sursa de informatii.

Ce inseamna autoingrijirea pentru Generatia Net?

Pentru Generatia Net, autoingrijirea inseamna stil de viata activ, adoptarea unei diete sanatoase, existenta unui ecchilibru profesional-personal si reducerea riscurilor pentru sanatate.

Potrivit studiului lansat de Sanofi, consumatorii din generatia Millennials se axeaza pe tratarea problemelor medicale pe masura ce acestea apar si nu pe preventie. In acelasi timp, expertii din domeniul sanatatii considera ca ar trebui mutata atentia de la tratament la preventie.

De asemenea, la nivel global, ideea de autoingrijire este puternc relationata de sanatatea mentala.

Medicii generalisti si farmacistii isi doresc din partea consumatorilor sa prioritizeze autoingrijirea, 87% si respectiv 90% dintre ei fiind de acord ca, in primul rand, pacientii ar trebui sa fie capabili sa isi gestioneze singuri problemele minore de sanatate, insa accesul la informatii avizate reprezinta principalul obstacol in a realiza acest lucru.

Pericolul REAL din spatele internetului. Ce spun specialistii

Nativi in era digitalului, consumatorii din Generatia Net considera internetul ca fiind cea mai importanta sursa de informatii despre ingrijire personala, chiar mai importanta decat recomandarea profesionistilor din domeniul sanatatii. Insa 59% dintre profesionistii din domeniul sanatatii, cred dimpotriva, ca reprezentantii acestei generatii NU fac destul pentru a se ingriji, in ciuda informatiilor care le sunt la indemana. De asemenea, acestia declara ca increderea in informatiile online ar putea provoca, in mod paradoxal, ingrijorari inutile acestei generatii.

Totodata, doar o treime dintre cei intervievati se simt bine informati privind optiunile de ingrijire personala disponibile prin intermediul serviciilor de sanatate, in regiunea lor.

“Este necesar ca toti actorii din domeniul sanatatii sa ia atitudine si sa asculte aceasta generatie de doua miliarde de consumatori. Daca am reusi sa cream in parteneriat cu toti actorii implicati un mediu propice recunoasterii valorii autoingrijirii, adaptarii politicilor si normelor din domeniu si utilizarii responsabile a datelor integrate, valorificand aceasta putere incredibila pentru a imbunatati sanatatea, atunci am putea transforma cu adevarat ecosistemul sanitar", a mai spus Alan Main.

57% dintre consumatori trateaza afectiunile minore cu solutii fara prescriptie medicala

“Generatia Net se confrunta cu noi presiuni cotidiene precum nesiguranta locului de munca, responsabilitati financiare in crestere, carora li se adauga cresterea puterii de influenta a retelelor de socializare. De aceea nu este o surpriza ca mentinerea si gestionarea propriei stari de sanatate devine din ce in ce mai importanta pentru aceasta generatie. Totusi, acelasi raport arata ca ei nu fac intotdeauna alegerile corecte cand vine vorba de autoingrijire, desi au acces la mai multe informatii decat oricare dintre generatiile anterioare. De aici si nevoia din ce in ce mai mare a educarii, maturizarii si responsabilizarii consumatorului in privinta gestionarii propriei sanatati", este de parere Iulia Rosian, Consumer Healthcare General Manager, Sanofi Romania & Moldova.

Principalele aspiratii ale Generatiei Net asociate cu autoingrijirea

"Beneficiul maxim al autoingrijirii poate fi atins doar daca avem un consumator informat, care are capacitatea sa distinga intre situatiile in care isi poate autogestiona starea de sanatate si cele in care este necesara recomandarea unui medic sau farmacist. Este un deziderat pe care incercam sa il atingem prin campania educationala "Despre sanatate, cu responsabilitate", derulata de Asociatia Romana a Producatorilor de medicamente fara prescriptie, suplimente alimentare si dispozitive medicale (RASCI), in care Sanofi este membru activ", a completat aceasta.

Astfel, societatea se confrunta cu nevoia de colaborare intre autoritati, industrie si toti actorii implicati cu scopul de a:

1. Transforma autoingrijirea intr-un pilon cheie, reducand astfel presiunea asupra sistemelor de sanatate.
2. Prioritiza accesul la solutii eficiente si corecte de autoingrijire ajutand consumatorii sa-si imbunatateasca starea de sanatate.
3. Accelera educatia medicala a Generatiei Net, generatie dominata de nevoia de a sti mai multe, din surse avizate.
4. Comunica intr-o maniera adaptata Generatiei Net, prin colaborarea cu persoane relevante pentru aceasta generatie, inovatori si influentatori, prin intermediul canalelor de socializare.
5. Utiliza si integra datele existente pentru a crea un mediu care sa faciliteze accesul adecvat si responsabilitatea, consolidarea increderii si o mai buna intelegere a nevoilor acestei generatii.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Lifestyle »


Setari Cookie-uri