Industria de retail se schimbă de la an la an, iar provocările pe care un antreprenor le are de depășit sunt numeroase. Pentru că, în acest domeniu de activitate, relația cu clienții este una care poate defini succesul afacerii, este important ca atunci când pui bazele unui astfel de business să ai o strategie de marketing bine stabilită și centrată pe nevoile cumpărătorilor.

În ultimii ani, s-a dezvoltat foarte puternic în România comerțul online, astfel că variantele de cumpărare sunt nelimitate. Acesta este unul dintre motivele pentru care loialitatea față de brand a scăzut, factorul care contează majoritar în prezent fiind accesibilitatea financiară.

Deși este aceeași industrie, există o diferență semnificativă între cele două businessuri: magazinele fizice și cele online.

Iată câteva aspecte de care ar fi bine să ții cont când pui bazele unei afaceri în retail.

Echipamentul este esențial

Un magazin fizic trebuie să atragă clienții, iar felul în care este amenajat contează mai mult decât ai putea crede. Vitrinele frumos decorate, care să capteze atenția trecătorilor și să îi facă să intre în magazin, reprezintă primul factor de marketing de care orice comerciant ar trebui să țină cont. De asemenea, este important să alegi cu grijă mobilierul pentru magazin, care ar fi bine să includă rafturi solide, să amenajezi locuri de joacă pentru copii, cu jucării moderne care să-i țină ocupați cât părinții fac cumpărături, și să dotezi magazinul cu toate echipamentele necesare pentru o bună funcționare, printre acestea numărându-se casa de marcat, imprimanta de etichete și documentele pentru efectuarea plăților. Este esențial ca un comerciant să fie mereu pregătit să ofere bon fiscal, să poată încasa cu ajutorul unui POS și să poată face o dispozitie de plata. Clienții trebuie să știe că businessul este unul solid, care respectă normele legale în vigoare, astfel încât să cumpere cu încredere și să revină în magazin.

Publicitatea nu trebuie să lipsească

O infrastructură de marketing solidă este unul dintre stâlpii de susținere a unui business. În prezent, antreprenorii au numeroase canale prin care pot atrage clienții în magazine și pot ține legătura cu ei. SMS, e-mail, social media și publicitatea stradală sunt canale de comunicare esențiale pentru o afacere în retail. O strategie de comunicare inteligentă, care să nu agaseze clienții, dar care să îi atragă spre magazin, trebuie stabilită în funcție de domeniul de funcționare, de comportamentul cumpărătorilor, de publicul țintă și de posibilitățile financiare din zona de interes. Un magazin fără clienți este imaginea unui eșec, de aceea trebuie să atragi cumpărători și să îi fidelizezi.

Inovația este importantă

Preferințele clienților se vor schimba în permanență și este important să ții pasul cu dorințele acestora. De aceea, inovația este esențială în industria de retail. Produsul este elementul care contează cel mai mult în acest business, iar calitatea acestuia și faptul că se poate plia pe nevoile clienților sunt factori care pot aduce succesul unei afaceri. Pentru că industria de retail este un domeniu în care sunt implicate mai multe persoane – de la producător și distribuitor până la vânzător și client –, este important ca fiecare să fie profesionist în activitatea sa pentru a asigura succesul afacerii. Totodată, inovația este esențială pentru a te plasa în fața competitorilor.

Angajații creativi și implicați total în businessul din care fac parte, atenția la detalii, precum și designul spațiului pot atrage și fideliza clienții, sporind astfel succesul afacerii.

Sursa foto: Monkey Business Images/ Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Lifestyle »


Setari Cookie-uri