Conform IKEA România, 2023 a fost un an plin de provocări, însă compania a reușit, totuși, să vină cu soluții accesibile către un număr cât mai mare de clienți. Cât privește rezultatele financiare, anul care tocmai s-a încheiat a adus o creștere de 14% a cifrei de afaceri față de anul anterior și o cifră de afaceri de 1,2 miliarde de lei. În acest context, prin urmare, IKEA România își îndreaptă privirile spre 2024, un an pentru care a și creionat deja câteva planuri.

Până la acestea însă, reprezentanții companiei spun că unul dintre cele mai importante obiective ale anului care s-a încheiat a fost deschiderea celui de-al treilea magazin din România, IKEA Timișoara.

De asemenea, aceștia adaugă faptul că, pentru a răspunde cât mai bine nevoilor clienților, IKEA a continuat să dezvolte strategia de omnichannel prin introducerea unor noi canale de vânzare și interacțiune cu clienții, dar și servicii în magazin, prin care experiența de shopping să fie mai ușoară, mai accesibilă și mai rapidă - de la servicii de planificare și de vânzare de la distanță, până la utilizarea aplicației IKEA Scan.

Extinderea serviciilor și creșterea accesibilității produselor IKEA la nivel național a venit cu o necesitate de mărire a capacităților de procesare și de distribuire a comenzilor. In 2023 am reușit să transformăm IKEA Pallady într-un hub pentru livrarea comenzilor online prin extinderea zonelor logistice. Iar acest lucru a fost posibil datorită faptului că IKEA Pallady este cel mai mare magazin IKEA din Sud-Estul Europei.

Violeta Neniță, Market Manager IKEA România

Provocările anului 2023 pentru IKEA

Cât despre provocările anului trecut, Market Managerul IKEA spune că acestea au fost multe, mai ales cele cauzate de inflație și creșterea costurilor. Astfel, costurile la energie, cele din domeniul alimentar și de transport, toate au avut un impact uriaș asupra companiilor și, implicit, asupra buzunarelor oamenilor și a puterii de cumpărare.

Prin urmare, bugetele alocate pentru mobilarea și decorarea locuinței au devenit și ele din ce în ce mai mici.

Totodată, IKEA transmite faptul că stabilitatea financiară și predictibilitatea fiscală sunt condiții esențiale pentru un business care intenționează să crească și să-și extindă prezența în România, cum este și cazul său. Astfel, compania spune că are încredere în faptul că dialogul dintre factorii decizionali și mediul de business va asigura în viitorul apropiat o stabilizare a politicilor fiscal-bugetare.

Alte provocări pe care le-am menționa țin de infrastructură. Mai precis, de cea de reciclare și de transport verde. În toate unitățile IKEA, reușim să asigurăm o rată de reciclare a deșeurilor de până la 90%. Ne dorim să creștem acest procent, dar sunt anumite materiale pentru care încă nu avem posibilitatea să reciclăm în România. (...) În ceea ce privește infrastructura stațiilor de încărcare a mașinilor electrice, rămânem încrezători că va înregistra o creștere accelerată și ne bazăm pe sprijinul autorităților competente.

Violeta Neniță, Market Manager IKEA România

Planurile IKEA pentru anul 2024

Cât privește planurile pentru anul 2024, compania își propune să continue investițiile în scăderea prețurilor.

La finalul lui 2023, de altfel, IKEA România a investit 5,8 milioane de euro în absorbția costurilor și reducerea prețurilor, scăzând prețurile pentru 900 de produse.

De asemenea, reprezentanții companiei spun că, momentan, dezvoltă noi formate de tip Plan and Order Point, căutând extinderea în cele mai mari orașe din România.

În plus, aceștia afirmă că la nivelul companiei se dorește creșterea și mai mult a prezenței omnichannel prin extinderea serviciilor lansate în 2023 și asigurarea unei acoperiri naționale.

Credem că 2024 va fi foarte similar cu 2023, mai ales din perspectiva clienților care ne trec pragul sau ne vizitează online. Pentru sectorul de retail, mai ales vânzare cu amănuntul, principalul trend va rămâne fidelizarea clienților și a răspunde cât mai bine nevoilor acestora. Odată cu reducerea puterii de cumpărare, adaptarea ofertelor pentru cei cu bugete reduse este esențială.

Violeta Neniță, Market Manager IKEA România

Nu în ultimul rând, Market Managerul IKEA mai spune că, dintre proiectele demarate în 2023, compania continuă să investească în serviciul de livrare la domiciliu last mile cu emisii zero, obiectivul fiind de a atinge 70% acoperire națională.

În acest sens, colaboratorii IKEA, furnizorii de servicii de livrare, au început de aaltfel să-și adapteze flotele, astfel că în acest moment există deja 13 vehicule electrice, însumând 30% din necesarul livrărilor la nivel național.

Mai mult, la aceasta se adaugă flota internă IKEA pentru serviciile de asamblare, unde mașinile electrice reprezintă 90% din parcul auto.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Luca Dinulescu
Luca Dinulescu este jurnalist, activând anterior pentru publicații precum Digi 24, Adevărul sau Academia Cațavencu. A desfășurat de asemenea o activitate publicistică constând în patru volume publicate, între acestea numărându-se proză, nuvele și benzi desenate. Este absolvent de Regie Film și a fost de asemenea posesor al bursei J.W.Fulbright pe scenaristică și regie de film.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri