Una dintre cele mai interesante proiecte dedicate artei contemporane în 2023 este ”după SCULPTURĂ/SCULPTURA după” de la cazarma U din Timișoara.

Dacă ajungeți la Timișoara pentru expoziția Brâncuși, ”după SCULPTURĂ/SCULPTURA după” este de neratat (în plus, este aproape vizavi). Cazarma U, clădirea fostei garnizoane austriece, găzduiește unul dintre cele mai interesante și ample proiecte dedicate artei contemporane, o selecție de peste 70 de artiști din România și nu numai, în mai multe expoziții.

Este chiar indicat să vizitați înainte expoziția Brâncuși, pentru că la Cazarma U veți vedea cum s-a transformat sculptura după el (și într-o oarecare măsură, și datorită lui). De la experimentele geometrice ale lui Constantin Flondor până la ”Culegătorul” lui Dan Vezentan – o uriașă sferă făcută din coșuri împletite – expoziția sau, mai corect spus, expozițiile din proiectul ”după SCULPTURĂ/SCULPTURA după” vă arată o adevărată panoramă a ultimelor decenii de sculptură în România și nu numai.

Printre exponatele care sigur vă vor atrage atenția este o pseudo-coloană a infinitului din ciocane de bătut șnițele, operă a lui Péter Jecza din ultimii ani ai regimului Ceaușescu, o aluzie la criza de alimente a acelor vremuri. Poate și mai șocant (sau amuzant, în funcție de gust) este ”Patriarhul lovit de meteorit” al lui Ciprian Mureșan, o reinterpretare a faimoasei instalații ”La Nona Ora” a lui Maurizio Cattelan, în care suveranul pontif este cel lovit de meteorit (dacă nu recunoașteți patriarhul în imagine, este vorba de Teoctist, precedentul conducător al BOR).

Mircea Cantor, Ion Nicodim, Aurel Vlad, Marian Zidaru sau Traian Cherecheș sunt alte nume mari pe care le veți întâlni în acest proiect. Iar dacă sculptura contemporană vă intimidează, există și o expoziție dedicată designului. Chiar și instalația unuia dintre sponsori, Recaș, este o activare extrem de interesantă și interactivă pe tema vinului.

De la deschidere și până în octombrie, ”după SCULPTURĂ/SCULPTURA după” a avut peste 35.000 de vizitatori, afirmă galeristul Andrei Jencza, unul dintre oamenii din spatele proiectului. Cifra este impresionantă pentru o expoziție de artă contemporană în România. Ca termen de comparație, Muzeul Național de Artă din București a avut în 2022 în jur de 151.000 de vizitatori (dintre care jumătate neplătitori), iar Art Safari are aproximativ 50.000 per ediție. Cât despre Muzeul Național de Artă Contemporană din Capitală, acesta nu a avut în 2021 nici 20.000 de vizitatori.

Program de vizitare este 13-20 de miercuri până joi și 12-20 de vineri până duminică. Biletele costă 20 de lei iar intrarea este liberă pentru copiii sub vârsta de 14 ani, elevi, studenți și pensionari. Dată fiind dimensiunea proiectului, alocați-i măcar două ore. ”după SCULPTURĂ/SCULPTURA după” se închide pe 30 noiembrie. Iar dacă nu ajungeți, în galeria foto puteți vedea câte dintre cele mai interesentate opere din acest proiect.

Sursa foto: wall-street.ro

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Lifestyle »


Setari Cookie-uri