Într-o perioadă în care societatea românească celebrează spiritul feminin, atenția este normal să fie îndreptată spre aportul deosebit de important pe care acesta îl generează pentru România și pentru români. Un astfel de exemplu este și cel al Rucsandrei Hurezeanu, fondatoare a companiei producătoare de dermato-cosmetice Ivatherm, care a împărtășit opiniile sale despre antreprenoriatul feminin, dar și despre contextul actual al segmentului de piață în care activează.

Astfel, antreprenoarea a explicat pentru wall-street.ro faptul că antreprenoriatul feminin este mai prezent și mai dinamic în ultimii ani.

De asemenea, spune aceasta, în industria cosmetică se pot vedea foarte multe branduri noi create de femei, adăugând totodată că există și programe de mentorat sau programe de finanțare ce încurajează antreprenoarele în România.

Pe de altă parte, Rucsandra Hurezeanu explică și faptul că asociațiile de networking și comunitățile de sprijin reciproc joacă și ele un rol important în motivația femeilor către antreprenoriat.

Una dintre provocări rămâne în continuare găsirea unui echilibru între viața profesională și cea personală, cu implicarea tuturor membrilor familiei în creșterea copiilor și administararea casei. Pentru prea mult timp, femeile au trăit versiunea de egalitate a bunicilor lor, cea în care rolurile erau foarte bine stabilite și nu exista flexibilitate și adaptare la schimbările de rol.

Rucsandra Hurezeanu, fondatoare Ivatherm

Fondatoarea Ivatherm detaliază acest aspect spunând că femeile în trecut lucrau preponderent în ospitalitate, turism, sănătate, îngrijire personală, educație, profesii care erau însă invizibile comparativ cu marea industrie și aveau "marje mici".

Prin comparație, adaugă ea, astăzi femeile sunt mult mai active si mai prezente in societate, astfel că schimbarea este vizibilă.

Antreprenoarea s-a referit de asemenea și la politica românească, în cadrul căreia spune că există o creștere a numărului femeilor în ultimii ani, ele fiind însă subreprezentate din acest punct de vedere față de media europeană.

Prn urmare, continuă ea, în ciuda progreselor, sunt necesare mai multe măsuri care să încurajeze și să sprijine activ femeile în toată sfera economică și politică a țării.

Atât în politică cât și în afaceri avem nevoie de valori feminine – înțelegerea, empatia, ascultarea, la fel de mult cum avem nevoie de valorile masculine – curajul, determinarea, competiția. Cred că pe măsură ce vom asista la creșterea numărului femeilor în politică la nivel global, vom avea mai puține războaie și mai multă bunăstare.

Rucsandra Hurezeanu, fondatoare Ivatherm

Cât despre lucrurile pe care le-a învățat ea însăși din antreprenoriat, fondatoarea Ivatherm spune că încrederea cultivată în familie și în școală sunt factori esențiali care au ajutat-o.

Prin urmare, venind dintr-o familie de femei antreprenoare, Rucsandra Hurezeanu afirmă că a făcut acest pas foarte firesc, fără a avea nici cea mai mică teamă de eșec, iar pe copiii săi îi sfătuiește să îmbine ce le place cu ceva la care sunt buni, sau mai buni ca alții și atunci vor avea energia, pasiunea și forța de a reuși.

Revenind la sectorul în care activează, aceasta se declară de asemenea bucuroasă să vadă că apar din ce în ce mai multe branduri de cosmetice românești.

Totuși, adaugă ea, dacă ne comparăm cu Franța, țară în care sunt create mai mult de 1000 de branduri noi în fiecare an, industria românească de cosmetice mai are mulți pași de făcut.

În industria noastră, astăzi barierele la intrare sunt mai reduse, producătorii sunt dispuși să producă loturi mici, dar pe de altă parte promovarea digitală bazată pe comunități mari preexistente a permis crearea de branduri noi peste noapte. Majoritatea însă nu rezistă pe termen lung, dacă nu așează o structură în spatele comunității, dacă nu se aliniază la valorile industriei, la standardele de calitate și tendințe.

Rucsandra Hurezeanu, fondatoare Ivatherm

Cât privește categoriile de produse ale segmentului de piață pe care activează, antreprenoarea spune că creșterea cea mai mare o au brandurile de dermato-cosmetice, brandurile de farmacie care dau o credibilitate și o siguranță mai mare consumatorilor, pe care îi descrie ca fiind din ce în ce mai educați, mai informați, cunoscători ai ingredientelor și concentrațiilor și aflați în căutare de produse cât mai naturale, create sustenabil.

Fondatoarea Ivatherm s-a referit de asemenea și la tendințele din domeniu, explicând că una dintre acestea este creșterea numărului spa-urilor medicale sau termale, dar și a institutelor de îngrijire a pielii, context în care, adaugă ea, vor exista din ce în ce mai multe școli și academii de îngrijire și machiaj.

Totodată, Rucsandra Hurezeanu afirmă că oamenii sunt preocupați să trăiască mai mult și mai bine, longevitatea fiind un cuvânt foarte des auzit astăzi.

Nutriția, stilul de viață, somnul, activitatea fízică, echilibrul emoțional sunt factori care au impact asupra sănătății și longevității noastre ca specie. Suntem din ce în ce mai conștienti de impactul acestor factori și mai bine pregătiți să trăim sănătoși mai mult timp.

Rucsandra Hurezeanu, fondatoare Ivatherm

Antreprenoarea s-a referit de asemenea și la contextul actual al societății românești, dar și la cel regional.

Astfel, Fondatoarea Ivatherm spune că nu este îngrijorată de prezent și de viitor din moment ce ultimii doi ani au fost cei mai buni ani ai companiei, cu creșteri de 44% si 33%.

Mai mult, explică Rucsandra Hurezeanu, Ivatherm este astăzi un brand global cu prezență internațională în 15 țări, iar anul acesta compania face un pas important, o diversificare a afacerii, în aceeași expertiză de sănătate și frumusețe prin sănătate.

Pe de altă parte, aceasta recunoaște faptul că afacerile din România sunt profund interconectate cu contextul geopolitic global și regional, iar abilitatea antreprenorilor de a naviga în acest mediu și de a-și adapta strategiile în funcție de schimbările geopolitice poate avea un impact semnificativ asupra succesului lor.

Inflația, creșterea prețurilor materiilor prime și a energiei, scăderea disponibilității forței de muncă, sunt factori la care am fost nevoiți să ne adaptăm rapid pentru a rămâne într-o zonă de profitabilitate care să ne permită finanțarea creșterii.

Rucsandra Hurezeanu, fondatoare Ivatherm

Fondatoarea Ivatherm concluzionează spunând faptul că România este categoric o economie în creștere, din ce în ce mai adaptată tendințelor globale în toate industriile și având modele extraordinare de antreprenori care au reușit și în țară și la nível internațional, cu performanță maximă.

Sursa foto: Arhiva personala Rucsandra Hurezeanu

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Luca Dinulescu
Luca Dinulescu este jurnalist, activând anterior pentru publicații precum Digi 24, Adevărul sau Academia Cațavencu. A desfășurat de asemenea o activitate publicistică constând în patru volume publicate, între acestea numărându-se proză, nuvele și benzi desenate. Este absolvent de Regie Film și a fost de asemenea posesor al bursei J.W.Fulbright pe scenaristică și regie de film.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Lifestyle »


Setari Cookie-uri