Cupoanele de reduceri ofera avantaje tuturor factorilor implicati in promotie: consumatorilor acestia putand sa achizitioneze produse la preturi mai mici decat cele afisate la raft, daca sunt in posesia cupoanelor, producatorilor care pot organiza si controla cu mai multa usurinta promotii de vanzari, precum si comerciantilor pentru care derularea promotiilor implica trafic mai mare in magazine si cresterea volumului de vanzari.
Lansat in primavara anului 2005 in premiera in Romania, mecanismul promotiilor pe baza de cupoane s-a dezvoltat substantial in prima jumatate a anului 2006.

CuponPro, prima agentie de cuponing din Romania, raporteaza la jumatatea anului 2006 cresterea cu 89% a ratei de redemptie a cupoanelor promotionale in raport cu ultimele 6 luni ale anului trecut. Rata medie de utilizare a cupoanelor in tara noastra este de 14,29%, conform raportului CuponPro din iunie 2006, anunta un comunicat al companiei.

Cuponing-ul este un mecanism promotional modern, o alternativa la promotiile clasice. Factorii care au contribuit la cresterea gradului de utilizare a cupoanelor au fost redefinirea canalelor de distributie prin adaugarea si exploatarea intensiva a displayurilor plasate la intrarea in hipermarketuri si a dispenserelor la raft, sustinerea campaniilor de cuponing prin alte metode de comunicare a mesajului promotional in magazin - promoteri, in store media, activitati de merchandising - care sa asigure prezenta corespunzatoare a marfii la raft pe toata perioada de promovare.

Analizand categoriile de produse cu eficienta sporita in materie de rezultate ale promotiilor bazate pe cupoane, principalele trei segmente cu cresteri importante au fost: 1. produsele alimentare rata de redemptie fiind de 19,13%, cu o reducere medie aplicata pe produs de 15,1%; 2. produsele de ingrijire a locuintei rata de redemptie de 18,46%, reducerea medie aplicata pe produs fiind de 16,5%; 3. bauturile rata de redemptie de 11,9%, cu o reducere medie aplicata pe produs de 14,2%.

Utilizarea cupoanelor promotionale a crescut global si datorita diversificarii gamei de produse incluse in promotii, precum si numarului din ce in ce mai mare de companii producatoare de bunuri de larg consum care au utilizat aceasta metoda eficienta de promovare. Conform unei cercetari realizate de CuponPro in prima parte a anului in curs, procentul cumparatorilor romani care au utilizat cel putin o data cupoane de reduceri este intre 20 si 25%. Raportul CuponPro pe semestrul intai al anului coroborat cu cercetarea mentionata dovedesc ca acest instrument modern de marketing castiga teren in Romania iar tendinta se va mentine ascendenta si va urma linia de dezvoltare a comertului modern (reprezentat de dezvoltarea magazinelor tip supermarket, hypermarket, mega discount).

Cupon Pro s-a infiintat in aprilie 2005 ca prima companie de cuponing din Romania devenind in acest moment o companie specializata in marketing si promovare integrata la punctul de vanzare. CuponPro este activa in prezent in orasele: Bucuresti, Ploiesti, Constanta, Timisoara, Iasi, Bacau, Focsani, Brasov, Cluj si, incepand din luna august 2006, si in Oradea, deruland in mod permanent campanii si actiuni de marketing la nivelul retelelor Carrefour, Cora , real,- Hypermarket etc. Compania va continua activitatile de dezvoltare a retelei operationale la nivel national urmand indeaproape dezvoltarea retelelor de retail modern.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri