Daca m-ati citit sau urmarit pana acum, stiti care este ideea mea despre imagine si reputatie: orice poate fi interpretat. Si de cele mai multe ori negativ. La capitolul ce poate fi interpretat negativ intra, fara doar si poate, prezenta si relatia cu publicul relevant. Sau, ca sa fiu mai explicit, lipsa relatiei cu diferite categorii de public : clienti, potentiali clienti, jurnalisti, parteneri si lista poate continua sau poate fi modificata in functie de profilul fiecarui tip de business. Si voi explica imediat de ce…

Traim vremuri interesante. Le-am putea denumi, foarte usor, ciudate.

In primul rand, internetul a schimbat complet regulile jocului. Astazi, orice informatie negativa este mult mai usor distribuita. Fiecare publicatie importanta are si o componenta online. Apoi, exista o multime de alte ziare ( mai mici ) ce isi desfasoara activitatea exclusiv online. Pe scurt, stirile negative vor circula foarte repede prin foarte multe canale de comunicare. Este bine ? Este rau ? Sincer, chiar nu conteaza. Situatia este asa cum este si singura solutie e sa ne adaptam.

Apoi intervine Social Media. Avem o serie de retele de socializare unde vestile rele circula si mai repede, unde oamenii au gasit spatiul ideal pentru a-si manifesta punctele de vedere. Utilizatorii comenteaza in liniste, distribuie si, in principiu, pot spune orice doresc.

Pe cale de consecinta, stirile, informatiile sau parerile negative vor influenta destul de mult perceptia, reputatia sau relatia cu publicul relevant. Putem opri opiniile sau stirile ? Este aproape imposibil sa facem acest lucru.

Facebook Dating adauga...
Citeste si: Facebook Dating adauga "Secret Crushes" - de cine esti atras(a)?

In al doilea rand, modul in care este omul construit. Avem tendinta de a analiza. Avem tendinta de imparasi cat mai mult. Avem tendinta de a ne concentra pe lucrurile negative. Si avem tendinta de ”a lua” aceste lucruri negative personal.

O stire negativa va atrage mult mai mult decat o stire pozitva. Oamenii vor fi mult mai tentati sa urmareasca stiri negative decat stiri pozitive. Mai mult decat atat, oamenii interpreteaza si analizeaza. Si asa cum am tot repetat, aceste analize se ”desfasoara” prin propriile experiente. Sau prin informatiile pe care le avem la dispozitie. Si sunt sigur ca ati observat un lucru foarte interesant : cu cat oamenii stiu mai putine lucruri, cu atat isi vor forma opinii mai concrete. Pe de alta parte, cu cat oamenii stiu mai multe lucruri, cu atat isi dau seama cat de putine stiu.

Problema este ca, in cazul stirilor construite inteligent, oamenii nu vor analiza atat de mult. Nu se vor informa, nu vor citi. Cu cat stirea se pliaza mai bine pe contextul lor, pe emotiile resimtite, cu atat vor simti nevoia sa reactioneze si sa isi formeze opinii.

Am avut sansa sa vad probleme de imagine ce au pornit de la o simpla interpretare negativa. De la o simpla interpretare.

Facebook si Instagram ,,au...
Citeste si: Facebook si Instagram ,,au picat" in Romania

Nu in ultimul rand, cele doua aspecte de mai sus devin mult mai puternice in cazul organizatiilor / oamenilor care nu sunt atat de prezenti in spatiul public. E si firesc. Nestiind despre cine e vorba sau despre ce e vorba, isi construiesc opinii pe informatiile pe care le au la indemana : ce spune presa, ce spune colegul, ce spune vecinul.

Nestiind despre cine sau despre ce e vorba, isi vor exprima mult mai usor punctul de vedere si vor incerca sa convinga cat mai multi oameni.

In acest context, protejarea joaca un rol din ce in ce mai important. Exista diferite variante prin care putem apela la protejare, dar consider ca cea mai buna forma de protejare reprezinta construirea unei relatii cu publicul relevant. Anterior unei crize de imagine. De ce ? Pai e simplu : daca lumea stie cine suntem ( si nu ma doar din punct de vedere business ), tendinta de a crede orice stire va scadea. Daca oamenii stiu cine suntem, tendinta de a ne vorbi de rau mai departe va scadea. Presa ne va contacta inainte sa scrie, stirile nu vor fi la fel de dure. Si este atat de simplu de construit o astfel de relatie.

Trebuie doar sa acceptam un lucru simplu : in aceasta perioada interesanta, apelam la PR, in primul rand, pentru a proteja imaginea, reputatia si relatia cu publicul relevant. Pentru ca nu stim cand va veni urmatoarea criza de imagine si va trebui sa apelam la capitalul de incredere construit.

Editorial: De ce unele crize...
Citeste si: De ce unele crize de imagine nu vor fi vreodata uitate...

Sursa foto: Pixabay.com

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Media & Pub »



Citeste si
Cuc: Ecologistii sa se mai duca si in alta tara, sa protejeze mediul