Inițiativa „Opriți ura pentru profit” câștigă teren. După North Face, Starbucks, Unilever și Coca-Cola iau o pauza de la reclamele pe Facebook. Între timp, rețeaua socială susține că ia măsuri împotriva comentariilor pline de ură.

Pornind de la protestele împotriva rasismului, organizațiile civile americane cer companiilor, de câteva săptămâni, să boicoteze Facebook și Instagram. Folosind sloganul „Opriți ura pentru profit” („Stop hate for profit”), organizațiile susțin că platformele de social media câștigă bani difuzând mesaje ale urii și cer Facebook să ia o poziție mai dură față de conținutul rasist de la platforma sa, mai ales în contextul în care se apropie alegerile prezidențiale în Statele Unite.

The North Face este unul dintre primele branduri care a răspuns apelului, fiind urmat rapid de Patagonia și de brandul de înghețată Ben&Jerry’s. La scurt timp după, Unilever s-a alăturat boicotului, compania fiind urmată de Starbucks și Coca Cola, scrie retaildetail.eu.

Unilever nu va mai plăti reclame pe Facebook, Instagram sau Twitter până la finalul anului, în timp ce Coca Cola ia o pauză de 30 de zile. Starbucks a transmis că va lucra cu rețelele sociale și cu organizațiile pentru drepturile civile pentru a descoperi cum poate contribui, iar între timp va opri postările plătite.

Lovitură de 56 de miliarde de dolari

Microsoft, Vans și Sony sunt cele mai recente companii mari care s-au alăturat boicotului.

Mark Zuckerberg, fondatorul Facebook, a anunțat o nouă schimbare de politică: reclamele care etichetează unele grupuri de oameni ca amenințări de adresa sănătății sau a securității vor fi interzise, în contextul în care Facebook vrea să protejeze mai bine grupurile de migranți în fața mesajelor care i-ar portretiza drept inferiori.

Unele mesaje pe care platforma le consideră cu valoare de știri, chiar dacă nu îndeplinesc regulile, vor putea fi publicate, dar trebuie să anunțe că nu respectă politica Facebook. Aici este vorba despre afirmațiile politicienilor. Astfel, Zuckerberg previne pierderea rolului de platformă de știri.

Pe bursă, acțiunile au pierdut circa 10% din valoare, iar Facebook a pierdut, temporar, 56 de miliarde de dolari. Totuși, compania are 8 milioane de agenți de publicitate și un venit din reclame de peste 60 de miliarde de euro. În plus, top 100 cei mai mari publicitari reprezintă doar 6% din venitul de marketing, majoritatea venind din companii locale, mai mici, care nu pot face declarații curajoase și depind de social media pentru marketing.

Sursa foto: Unsplash

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri