Incertitudinea cauzată de pandemia COVID-19, precum și scrutinele electorale în care cheltuielile partidelor sunt mult mai bine reglementate și monitorizate, au mușcat serios din afacerile companiilor care lucrează în industria publicitară de print. În aceste condiții, o parte din ele se gândesc să vândă și să ofere servicii direct persoanelor fizice, încercând astfel să acopere golurile apărute în piața de publicitate.

Este și cazul DHM Company, companie de servicii integrate în industria de producție publicitară, înființată în urmă cu 15 ani de antreprenorii români Dan Mateuț și Horia David.

”Dacă în 2019 prognozam o creștere a cifrei de afaceri pentru 2020, pandemia ne-a dat calculele peste cap, mai ales în primul semestru, fiind nevoiți să regândim totul și să ne adaptăm repede la noua realitate”, menționează Dan Mateuț.

Pe lângă obișnuitele măsuri adoptate aproape la unison anul acesta de companiile românești afectate de criză – precum optimizarea cheltuielilor sau renegocierea termenelor de plată – DHM plănuiește lansarea unui segment de business adresat persoanelor fizice.

”Pregătim pentru 2021 un plan de investiții care să țintească și piața B2C și să putem vinde o parte dintre produsele noastre și către persoane fizice. Plănuim lansarea unui magazin online pentru obiecte promoționale personalizate. Vrem să existe stocuri interne pentru mare parte din produsele de pe platformă, astfel încât termenul de livrare să fie mic. De asemenea, ne dorim să putem depăși granițele naționale și să aducem în portofoliul nostru și clienți din alte țări”, spune Horia David.

Astfel, DHM țintește piața persoanelor fizice care doresc să trimită cadouri personalizate prietenilor, dar și companiile mici și medii ai căror angajați lucrează de acasă și pot comanda astfel pentru aceștia și parteneri materialele promoționale

Publicitatea în pandemie se schimbă: Materialele promoționale, țintite în mod specific celor care lucrează de acasă

Pandemia a schimbat modul de interacțiune socială a oamenilor și ne-a făcut să limităm întâlnirile față în față. De asemenea, a dezvoltat rapid comerțul online, consumatorii preferând comenzile lansate din confortul propriului cămin.

”Prin accelerarea digitalizării și creșterea exponențială a vitezei de diseminare a informațiilor, credem că se va schimba și paradigma comunicării de brand pentru clienții noștri. De pildă, credem că vor căuta promoționale care să fie utile și pentru work from home. Am avut campanii de promovare pentru clienții noștri, care au însemnat nu doar tipărirea materialelor, ci și diseminarea lor în cutiile poștale ale oamenilor din aria de interes a campaniei. Anticipăm, de asemenea, că vor avea mare cerere standurile modulare care să poată fi adaptate și folosite pentru mai multe evenimente”, a declarat Horia David.

Un final de an complicat. Care este rezultatul ecuației alegerilor și a sărbătorilor de iarnă?

Până de curând, scrutinele electorale aduceau adesea o creștere pentru firmele din industria publicitară print, însă anul acesta nu va mai fi cazul. Mai exact, la alegerile parlamentare de luna viitoare este interzisă distribuirea materialelor de propagandă către alegători, singurele permise fiind cele de tip informativ, precum pliantele sau broșurile cu programul candidaților.

De asemenea, legea limitează și cheltuielile pe care partidele le pot face în campanie. Astfel, un partid poate cheltui cel mult 133.800 lei (60 de salarii de bază minime brute pe țară) pentru fiecare candidat la funcția de deputat sau de senator.

”Sunt eliminate materialele promoționale de orice fel, iar printurile sunt și ele limitate. De aceea, campaniile electorale nu mai reprezintă un context de creștere a activității în domeniul nostru, cel puțin nu pentru noi. Au existat mici comenzi de printuri și tricouri pentru candidați, însă anul acesta valoarea lor nu poate fi luată în calculul care să influențeze creșterea cifrei de afaceri”, spune Dan Mateuț.

Totuși, ultimele luni ale anului sunt în mod tradițional bune pentru firmele care activează în sectorul publicitar, explicația fiind că o bună parte dintre companii trimit cadouri către parteneri și au nevoie să cheltuiască bugetele de marketing rămase necheltuite.

”Anul trecut am avut o cifră de afaceri de peste 12 milioane de lei. Starea de urgență din prima parte a acestui an a frânat destul de mult activitatea noastră și ne-a afectat cifra de afaceri. Sperăm ca al doilea val care ne-a prins în perioada noastră de vârf să nu ne afecteze foarte mult, astfel încât să închidem anul cu scădere doar de 30% față de anul trecut. Însă previziunea noastră pentru 2021 este de a depăși cifrele anului 2019, peste 12 milioane lei, cu peste 10%”, spune Horia David.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Ionut Sisu
Ionuț Șișu scrie pentru Wall-Street.ro din anul 2011, iar în prezent ocupă funcția de redactor-șef adjunct . El și-a început activitatea în presă în 2007, în departamentul de limbă engleză al Mediafax monitorizare. În perioada 2008-2009, Ionuț a acoperit domeniile piețe de capital și finanțe personale în cadrul Business Standard, publicația de afaceri a trustului Realitatea-Cațavencu. După o scurtă perioada de timp în cadrul Corect...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri