Strategia de comunicare a BCR presupune o "transparenta prudenta" in relatia cu presa si o atentie deosebita acordata comunicarii interne. “Idealul meu este sa am 8.700 de purtatori de cuvant”, a spus Corneliu Cojocaru, purtator de cuvant al BCR, in cadrul evenimentului Etica in PR, organizat de IAA Young Professionals.
Cei trei invitati ai dezbaterii – Corneliu Cojocaru, consultantul in comunicare Crenguta Rosu si jurnalistul Petrisor Obae – au discutat pe larg impreuna cu tineri din industria de marcomm despre etica in PR si relatia cu jurnalistii.

Potrivit lui Cojocaru, BCR functioneaza pe baza unor coduri etice interne “foarte aplicate”, de care trebuie sa tina seama mai ales angajatii din front office. “Noi avem doua tipuri de clienti: clientii externi si clientii interni. Etica trebuie aplicata egal”.

Prudenta in comunicare s-a extins in ultimele luni la nivelul intregii piete bancare, a mai spus purtatorul de cuvant. In primul rand, bancherii se feresc sa mai faca prognoze deoarece risca sa nu li se confirme si sa isi piarda astfel credibilitatea la nivelul presei si al breslei. Pe de alta parte, bancile au marit gradul de transparenta in comunicare – “sa recunosti ce nu merge bine, ce n-a mers, ce vei face ca sa remediezi problema si in cat timp”.

O comunicare intensiva din partea bancilor este riscanta deoarece informatiile pot fi redate eronat de jurnalistii mai putin pregatiti si mai ales pot fi interpretate gresit de public. Prudenta bancilor e accentuata si de atitudinea din ultimul an a politicienilor, care au incercat sa transforme sistemul bancar intr-un tap ispasitor pentru problemele economice. “Suntem afectati de ciclitatea politica”, a spus Cojocaru.

Uneori, companiile comunica mai putin deoarece nu au capacitatea, in interior, sa colecteze informatiile cerute de jurnalisti, este de parere Crenguta Rosu, managing partner DC Communication. Alteori, ele se tem ca informatiile vor fi folosite de concurenta, afectandu-le negativ.

Cat despre “latura PR-istica” a comunicarii, Rosu spune ca clientii au dreptul sa iasa cu informatii care le sunt favorabile, fara ca acest lucru sa fie considerat lipsit de etica. La fel, jurnalistul are dreptul sa intrebe orice, despre orice companie. “Jurnalistul are o libertate enorma. El ii reprezinta pe cititorii sai si in numele lor are dreptul sa intrebe orice”, spune Cojocaru.

Interesul cititorului este un criteriu esential si pentru jurnalistul care decide daca va publica sau nu informatia primita de la un PR-ist. “Daca informatia serveste doar unui grup restrans, e manipulare. Daca serveste unui public larg, e informare”, a spus Petrisor Obae, de la paginademedia.ro.

Reguli de etica in PR

Crenguta Rosu: Scopul relatiilor publice este servirea utilizatorului final, a cetateanului
Avem obligatia sa verificam informatiile, la fel ca jurnalistii
Nu avem voie sa disimulam, desi profesia noastra este mai degraba apreciata pentru aceasta fata
Trebuie sa ne asiguram ca materialele de presa platite vor fi marcate ca advertoriale


Corneliu Cojocaru: “Ce tie nu-ti place, altuia nu-i face”
Respectati cele 10 porunci ale Bibliei
Urmati sutele de proverbe si zicatori romanesti


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri