Potrivit lui Cojocaru, BCR functioneaza pe baza unor coduri etice interne “foarte aplicate”, de care trebuie sa tina seama mai ales angajatii din front office. “Noi avem doua tipuri de clienti: clientii externi si clientii interni. Etica trebuie aplicata egal”.
Prudenta in comunicare s-a extins in ultimele luni la nivelul intregii piete bancare, a mai spus purtatorul de cuvant. In primul rand, bancherii se feresc sa mai faca prognoze deoarece risca sa nu li se confirme si sa isi piarda astfel credibilitatea la nivelul presei si al breslei. Pe de alta parte, bancile au marit gradul de transparenta in comunicare – “sa recunosti ce nu merge bine, ce n-a mers, ce vei face ca sa remediezi problema si in cat timp”.
O comunicare intensiva din partea bancilor este riscanta deoarece informatiile pot fi redate eronat de jurnalistii mai putin pregatiti si mai ales pot fi interpretate gresit de public. Prudenta bancilor e accentuata si de atitudinea din ultimul an a politicienilor, care au incercat sa transforme sistemul bancar intr-un tap ispasitor pentru problemele economice. “Suntem afectati de ciclitatea politica”, a spus Cojocaru.
Uneori, companiile comunica mai putin deoarece nu au capacitatea, in interior, sa colecteze informatiile cerute de jurnalisti, este de parere Crenguta Rosu, managing partner DC Communication. Alteori, ele se tem ca informatiile vor fi folosite de concurenta, afectandu-le negativ.
Cat despre “latura PR-istica” a comunicarii, Rosu spune ca clientii au dreptul sa iasa cu informatii care le sunt favorabile, fara ca acest lucru sa fie considerat lipsit de etica. La fel, jurnalistul are dreptul sa intrebe orice, despre orice companie. “Jurnalistul are o libertate enorma. El ii reprezinta pe cititorii sai si in numele lor are dreptul sa intrebe orice”, spune Cojocaru.
Interesul cititorului este un criteriu esential si pentru jurnalistul care decide daca va publica sau nu informatia primita de la un PR-ist. “Daca informatia serveste doar unui grup restrans, e manipulare. Daca serveste unui public larg, e informare”, a spus Petrisor Obae, de la paginademedia.ro.
Reguli de etica in PR
Crenguta Rosu: Scopul relatiilor publice este servirea utilizatorului final, a cetateanului
Avem obligatia sa verificam informatiile, la fel ca jurnalistii
Nu avem voie sa disimulam, desi profesia noastra este mai degraba apreciata pentru aceasta fata
Trebuie sa ne asiguram ca materialele de presa platite vor fi marcate ca advertoriale
Corneliu Cojocaru: “Ce tie nu-ti place, altuia nu-i face”
Respectati cele 10 porunci ale Bibliei
Urmati sutele de proverbe si zicatori romanesti
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: