Consumul de publicitate online l-a depasit pe cel din televiziune pentru prima data in Marea Britanie, astfel incat Internetul devine cel mai mare mediu de promovare din Regat, potrivit unui nou raport al IAB si PricewaterhouseCoopers, scrie Wall Street Journal.
Vanzarile din publicitatea online au crescut cu 4,6% in prima jumatate a anului, la 1,75 miliarde lire sterline (2,78 miliarde dolari), avand o pondere de 23,5% din totalul bugetelor alocate publicitatii.

Publicitatea in televiziune a scazut cu 16,1%, la 1,64 miliarde lire sterline, cazand pe a doua pozitie cu o pondere in publicitate de 21,9%, arata raportul.

Nu doar publicitatea din televiziune s-a confruntat cu o scadere a cotei de piata, ci intregul sector s-a contractat in acest an. Piata de publicitate din Marea Britanie s-a redus cu 16,6% in prima jumatate a anului, la 7,47 miliarde lire sterline, comparativ cu anul anterior, potrivit World Advertising Research Council.

Piata de publicitate din Marea Britanie a traversat una dintre cele mai agresive expansiuni, potrivit datelor furnizate de Group M. Purtatorul de cuvant Adam Smith a declarat ca aceasta este corelata cu nivelul de penetrare a Internetului.

Analistul Ian Maude din partea companiei Enders Analysis atribuie acestor diferente mai multi factori, cum ar fi faptul ca publicitatea din televiziune este afectata de grupul BBC, a carui publicitate este gratuita.

De asemenea, analistul a subliniat tendinta consumatorilor britanici catre cumparaturi si cresterea comertului electronic, ce determina o cerere pentru publicitate online.

Citeste o alta estimare privind evolutia publicitatii online: Publicitatea online iese mai putin sifonata din criza - avans de 11% in 2010

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri