Atat codul de autoreglementare, cat si conferinta care il va prezenta au rolul de a armoniza relatia dintre furnizorii de servicii si continut pe Internet, companiile implicate in publicitatea online, utilizatorii acestor site-uri si autoritatile care ii reprezinta.
Vor fi reprezentate la eveniment cele mai importante companii romanesti de Internet, IAB, marii clienti de publicitate pe Internet si autoritati ale statului care au competente pe aceasta zona: Ministerul Comunicatiilor si Societatii Informationale, Autoritatea Nationala de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal, Autoritatea Pentru Protectia Consumatorului.
Codul de conduita propus reuneste reguli de responsabilitate agreate de website-urile aderante, atat din perspectiva continutului, cat si din cea a publicitatii afisate, si a unor minime reguli in ce priveste activitatile de comert electronic.
Comunicarea catre public a faptului ca un website respecta regulile din codul de conduita se va face printr-o vigneta postata pe site-urile aderante care respecta prevederile codului. Un juriu independent format in cadrul Asociatiei IAB Romania va hotari acordarea sau retragerea acestei vignete pentru fiecare solicitant in parte.
“Marca de incredere IAB nu introduce «responsabilitatea» pe Internet, ci doar o certifica. Asumarea publica a normelor de responsabilitate civica este doar o consecinta a cresterii Internetului, fenomen evident, indiferent de care parte a monitorului ne aflam”, a spus Cristi Parvan, vicepresedinte IAB Romania.
“Certificarea respectarii acestor norme este menita sa creasca increderea in Internetul din Romania ca mediu de dezvoltare a copiilor, ca sursa de informatii, ca mediu de afaceri, ca manifestare identitara, ca mediu de advertising, ca mediu de comunicare intre oameni“, a adaugat Alin Popescu, managing partner Avocatnet.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: