Aproximativ jumatate dintre romani (48%) stiu ca sistemul fiscal le permite directionarea a 2% din impozitul pe venitul anual catre ONG-uri, insa doar 17% au pus in aplicare acest mecanism, arata un studiu al Mercury Reasearch.
Profilul cetateanului care directioneaza 2% din impozitul pe venitul anual catre un ONG se contureaza astfel: absolvent de colegiu sau facultate, cu varsta cuprinsa intre 30 si 44 de ani, aflat intr-o functie de conducere, cu un venit peste 1950 ron lunar, avand rezidenta in orase cu 50.000 pana la 200.000 de locuitori din Transilvania sau Bucuresti.

50% dintre cetateni sunt sau au fost membri ai cel putin unei organizatii, iar 23% fac parte din organizatii neguvernamentale, altele decat sindicate, asociatii de proprietari, partide politice. Organizatiile care au pierdut cei mai multi membri de-a lungul timpului sunt sindicatele. 11% dintre respondenti au declarat ca sunt membri, in timp ce 20% au fost, dar nu mai sunt.

Comportamentul civic si filantropic este manifestat in Romania mai ales prin donatii la biserica (33% dintre respondenti alegand in mod repetat aceasta metoda de implicare) si in unele cazuri prin munca in comunitate (pentru 15% dintre romani). Doar 3% dintre persoanele intervievate declara ca au facut voluntariat in repetate randuri pentru organizatii neguvernamentale, in timp ce 27% dintre romani au jucat in mod repetat la loterie,

Intr-un context economico-social nefavorabil, pentru prima data in 20 de ani, mai mult de o treime dintre romani au incredere in organizatiile neguvernamentale. Nivelul lor de incredere este direct influentat de nivelul educatiei si veniturile obtinute.

Peste 26% din cetatenii Romaniei declara ca au incredere in organizatiile neguvernamentale, iar 6% dintre ei au foarte multa incredere. Populatia care manifesta cel mai inalt grad de incredere se incadreaza in categoria de varsta 30 – 44 de ani, sunt absolventi de invatamant superior, au venituri mari - peste 1960 Ron pe luna si provin din orase de dimensiuni medii.

Evolutia increderii in ONG-uri se mentine intr-un trend ascendent, din anul 2001, cand nivelul de incredere atingea valoarea de 13%, ajungand pana in prezent la 32%.

Cele mai cunoscute organizatii neguvernamentale in randul populatiei sunt cele din domenii precum social, educatie, mediu, democratie si drepturile omului. UNICEF, Salvati Copiii, Crucea Rosie, Green Peace, Caritas, Pro Democratia, AIESEC si SMURD sunt considerate a fi cele mai utile ONG-uri.

Datele reprezinta rezultatul unei cercetari cantitative, derulata de Mercury Research la comanda Fundatiei pentru Dezvoltarea Societatii Civile. Esantionul este de 1196 persoane. Culegerea datelor s-a facut in intervalul 13-26 februarie 2010.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri