Piața de publicitate evoluează rapid, un impuls semnificativ fiind dat și de către gradul ridicat de inovație pe care-l aduc instrumentele lansate de către jucătorii globali. Despre inovație în advertising am discutat cu Olimpia Norsesovici, Senior Business Development Manager MGID, o companie globală de Advertising, care conectează specialiștii din marketing și agențiile de publicitate cu publicul lor țintă, prin intermediul conținutului personalizat.

MGID este, în esență, o companie de tehnologie, spune Norsesovici, fondată în urmă cu 15 ani și cu un prim birou deschis în New York. Între timp, business-ul s-a extins devenind o platformă globală de tehnologie.

„MGID ajută publisherii să își monetizeze audiența și advertiserii să ajungă într-un mod eficient la audiențele locale. Lucrăm cu 25.000 de publisheri la nivel global cu care avem parteneriate datorită cărora ajungem la o audiență de peste 900 de milioane de utilizatori unici lunar, cărora le difuzăm undeva la 200 de milioane de afișări”, precizează Olimpia Norsesovici.

Conform reprezentantei MGID, formatele pe care le oferă partenerilor sunt native, video și display, iar abordarea pentru aceste formate poate fi atât auction based programmatic, modelul de cumpărare fiind la CPM(cost per mille), cât și la nivel de platformă, partea de campanii directe, pentru care cumpărarea se face la CPC(cost per click).

”Este important de menționat că MGID nu se limitează doar la a pune la dispoziție audiența și formatele. Noi avem în spate echipe puternice de account management care întotdeauna vor fi la dispoziția partenerilor noștri, atât pe zona de publishing, cât și pe zona de clienți și companii. Din partea noastră, pe zona de campanii directe și pe zona de publicitate, componenta de account management este oferită gratuit”, explică Olimpia Norsesovici.

Prin intermediul soluțiilor dezvoltate, MGID nu măsoară doar numărul de afișări sau numărul de click-uri care au loc pe respectiva reclamă, ci și modalitatea de interacțiune, timpii, toate aspectele importante în procesul de profilare.

”Totul se bazează pe Inteligența Artificială și pe capabilitățile pe care, în timp, echipa le-a dezvoltat”, povestește Olimpia Norsesovici.

Era cookieless: care sunt recomandările MGID

Google a amânat din nou eliminarea cookie-urilor terțe, de data aceasta pentru a doua parte a anului 2024. Google promitea în 2020 că va face acest lucru în cel mult doi ani, ca mai apoi să amâne în prima instanță pentru 2023 și ulterior pentru 2024.

”MGID s-a pregătit pentru acest moment cu ajutorul tehnologiei și a Inteligenței Artificiale. Am dezvoltat propriul instrument de targetare contextuală, care este folosită și în acest moment. Considerăm că targetarea contextuală este utilă în orice context, cu sau fără cookie-uri. Ceea ce face aceste instrument este să identifice atât contextul cât și sentimentul pe care articolul pe care se află în mod curent utilizatorul îl oferă, permițând astfel plasarea unor reclame relevante, targetate către utilizatorul final”, explică Olimpia.

Ea adaugă faptul că implementarea cât mai curând a acestei soluții aduce rezultate și permite testarea și retestarea până la momentul în care Google va face pasul către o eră cookieless.

În ceea ce privește perioada următoare, în care brandurile se vor concentra pe campaniile de sărbători, Olimpia recomandă folosirea formatelor rich media și targetarea contextuală, acestea reprezentând un „mix potrivit” pentru campaniile de sărbători.

”În ceea ce privește targetarea contextuală, studiul „Unwrapping Context this holiday Season”, realizat de IAS, arată faptul că 60% dintre utilizatori sunt mai receptivi la acest tip de targetare contextuală, iar 56% dintre consumatori au o opinie mult mai favorabilă în cazul brandurilor care folosesc reclame contextuale relevante”, precizează Norsesovici.

Sursa foto: MGID

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea New Media »


Setari Cookie-uri