Electrica pare sa fie pe drumul cel bun pentru o listare eventual in iunie-iulie. In acelasi timp, se vorbeste in continuare de CE Oltenia, in cazul careia, din pacate, restructurarea pe care am fi vrut s-o vedem si alinierea de costuri la noile preturi din piata ale energiei electrice nu s-au intamplat de la numirea noului management, a declarat Adrian Cighi, analist si vicepresedinte Franklin Templeton.

Conform acordului incheiat de Guvern cu FMI, oferta de la Electrica se va derula in luna iunie. Privatizarea Electrica presupune majorarea capitalului cu 105% si vanzarea noilor actiuni catre investitori. Oferta publica initiala (IPO) prin care Electrica se va lista pe Bursa de Valori Bucuresti (BVB) va avea trei transe, in vreme ce investitorii vor putea cumpara actiuni atat din piata locala cat si prin intermediul GDR-urilor de pe Bursa din Londra, la fel ca in oferta derulata de Romgaz. Fondul a incercat si in 2012 sa vanda actiunile celor patru subsidiare Electrica, dar fara succes.

Fondul Proprietatea detine cate 22% din Electrica Distributie Muntenia Nord, Electrica Distributie Transilvania Nord, Electrica Distributie Transilvania Sud si Electrica Furnizare. "Alte companii despre care am spus deja ca am vrea sa le vedem listate sunt Administratia porturilor martime (Portul Constanta – mai general) si Aeroporturi Bucuresti. Acestea sunt doua companii din portofoliul Ministerului Transporturilor care nu au fost la fel de active in ceea ce priveste listarile", a adaugat Adrian Cighi (foto), la Forumul Pietei de Capital, conferinta organizata de wall-street.ro in parteneriat cu Bursa de Valori Bucuresi, EY Romania, SIF Muntenia si SAI Muntenia Invest.

El a mentionat ca cea mai mare problema din piata este reprezentanta de instabilitatea conducerilor din aceste companii de stat. "Lucrurile s-au imbunatatit odata cu intrarea in vigoare a Ordonantei 109 din 2011, cea cu numirea consiliilor de administratie independente - managementul profesionist. A fost insa o perioada in care nu s-au aplicat prevederile acesteia. Din pacate, cei selectati erau in continuare cu background politic."

Totusi, adauga Adrian Cinghi, "in ultima vreme numirile au fost mai mult de catre persoane cu experienta in conducerea de companii, dar fenomenul se pastreaza in special la Ministerul Transporturilo, unde cu fiecare ministru nou numit, exista o presiune pentru schimbarea echipelor de conducere la companiile unde este actionar majoritar."

In opinia sa, in exemplu pozitiv este reprezentat de Ministerul Economiei, cu departamentul pentru energie, unde, de la ultima schimbare de ministrii de nu au fost schimbari foarte mari. "Deja incepem sa vedem companii conduse mai bine, pe principuul cresterii valorii pentru actionari, nu neaparat motivate de o piata in crestere, ci de un management mai atent la cheltuieli si la procesele de achizitii, care trebuie sa fie mai transparente pentru a avea un pret bun.", a conchis Adrian Cinghi.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Marius Alexandru Stanciu
Absolvent al Facultatii de Economie din cadrul Academiei de Studii Economice din Bucuresti si al unui program de Master, cu specializarea Economie Europeana, sustinut in aceeasi institutie, Marius Alexandru Stanciu dispune de o experienta jurnalistica de peste 12 ani, dobandita in cadrul redactiei Wall-Street.ro si acopera din punct de vedere editorial evenimente si interviuri din piata imobiliara, piata asigurarilor si pensii private.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Piețe de capital »



Setari Cookie-uri