Pasionat de leadership si dezvoltare personala, in timpul facultatii, in anul 2011 (la varsta de 22 de ani) Gabriel Tomescu a luat hotararea de a infiinta o companie specializata in domeniul serviciilor de intretinere multitehnica a cladirilor. Apoi, in anul 2013, face un pas important si contribuie cu societatea sa la consolidarea BMF Grup, companie cu servicii integrate de facility management, in cadrul careia va ocupa pe rand pozitia de vicepresedinte si CEO, de la jumatatea anului 2017. Astazi, insa, pe harta de business in facility management, Gabriel Tomescu tinteste deja pietele de profil mult mai dezvoltate, precum Londra sau Dubai.

Piata de facility management din Romania a inceput sa prinda contur la finalul anilor '90, iar de atunci si pana in prezent, a ajuns la o valoare de aproximativ 2,5 miliarde de euro. Multi ani, insa, industria de facility management s-a invartit in jurul multinationalelor, spune Gabriel Tomescu (foto).

"Este o competitie constructiva si pentru a razbate trebuie sa te diferentiezi prin servicii. Este un domeniu cu potential, in plina ascensiune. De exemplu, desi se construieste constant, in segmentul rezidential, conceptul de facility management inca nu este implementat. Cu siguranta, exista in continuare un mare potential de crestere in piata de Facility Management Integrat, datorita necesitatii crescande de eficientizare a operatiunilor si a costurilor de operare, precum si datorita proiectelor care sunt in curs de finalizare si viitoare proiecte anuntate de marii dezvoltatori prezenti in Romania", spune seful BMF Grup.

Specializata in servicii integrate de facility management pentru toate tipurile de cladiri, cifra de afaceri a BMF Grup a depasit anul trecut 18 milioane de euro. Compania, cu capital integral romanesc, dispune de circa 2.300 de angajati care activeaza in majoritatea oraselor din Romania. De curand, a deschis si un punct de lucru in Dubai si un altul in Londra.

"In Dubai suntem inca la inceput, dar pot sa spun ca aceasta piata este foarte atractiva datorita numarului mare de investitii si datorita dezvoltarii continue a acestui oras. Suntem asociati cu un jucator local si, in conformitate cu business plan-ul elaborat impreuna cu acesta, in maxim doi ani vom depasi cu mult cifrele din Romania, daca ar fi sa vorbim despre nivelul pietei de acolo. Comparand nivelul pietei de facility management din Romania cu cel din Dubai, pot spune ca este de cel putin 30 de ori mai mare", spune Gabriel Tomescu. Pe de alta parte, "Londra este inca in stadiul de proiect pilot si nu putem afirma ca avem rezultate deosebite, dar este o piata efervescenta".

Gabriel Tomescu

Gabriel Tomescu: Tendintele in facility management din urmatorii ani se indreapta spre digitalizare

In ce consta in mod precis activitatea de facility management? In esenta, constituie intreaga paleta de servicii de administrare a cladirilor, fara de care, o proprietate nu ar putea functiona eficient. Astfel, activitatea de facility management inglobeaza o multitudine de servicii precum intretinere multi-tehnica: intretinerea instalatiilor electrice, HVAC, mecanice, sanitare, detecṭie si stingere incendiu; curatenie, dezinfectie, dezinsectie, deratizare, deszapezire; paza umana si securitate, servicii pentru situatii de urgenta - pompieri, paramedici; constructii si amenajari interioare, arhitectura si instalatii; consultanta si project management si orice alte servicii suport necesare.

"Domeniul facility managementului continua sa se maturizeze si sa se dezvolte, iar administratorii cladirilor trebuie sa inteleaga ca pot optimiza costurile de operare ale cladirilor printr-un serviciu de profil. Tendintele in facility management din urmatorii ani se indreapta spre digitalizare, mai ales ca in ultima perioada, tot mai multi dezvoltatori finalizeaza proiecte de cladiri green", arata Gabriel Tomescu. Pentru acest an, BMF Grup tinteste afaceri de peste 20 milioane de euro si extinderea portofoliului de clienti in toate ramurile industriale, prin preluarea de noi cladiri de birouri, spatii industriale, dar si obiective.

"Aceasta inseamna sa depaṣim cu mult cei peste 10 milioane de metri patrati pe care ii deservim in prezent. La inceputul anului, am dat startul colaborarii pentru servicii integrate de facility management cu Anchor Grup si am angajat inca 250 de persoane. Astfel, cele doua centre comerciale - Bucureṣti Mall si Plaza Romania, o cladire de birouri si santierele rezidentiale in curs de finalizare au reprezentat pentru noi un pas important in consolidarea grupului", spune Gabriel Tomescu.

Cea mai mare provocare insa la care sunt supuse toate companiile din Romania, inclusiv cele din sectorul de facility management, ramane resursa umana, considera seful BMF Grup.

"Il resimtim deseori, deoarece nu exista o scoala specializata care sa pregateasca personal calificat la nivel de management, dar si la nivel de executie, mai ales ca sunt din ce in ce mai putine scoli profesionale. O solutie o reprezinta introducerea in programa scolara a cursurilor specializate. O altfel de abordare este si crearea unei institutii de invatamant sustinuta de toti actorii din industrie pentru a avea mereu resursa umana pregatita. La nivel legislativ, consider ca este nevoie de crearea unui cadru prielnic si stabil pentru a sprijini aceasta industrie care este in continua dezvoltare si poate crea locuri de munca stabile", conchide Gabriel Tomescu.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Marius Alexandru Stanciu
Absolvent al Facultatii de Economie din cadrul Academiei de Studii Economice din Bucuresti si al unui program de Master, cu specializarea Economie Europeana, sustinut in aceeasi institutie, Marius Alexandru Stanciu dispune de o experienta jurnalistica de peste 12 ani, dobandita in cadrul redactiei Wall-Street.ro si acopera din punct de vedere editorial evenimente si interviuri din piata imobiliara, piata asigurarilor si pensii private.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Imobiliare și construcții »


Setari Cookie-uri