Pe harta Romaniei au aparut noi orase de interes, asa cum este cazul Cluj-Napoca, Arad, Deva, Iasi, Sibiu, Craiova, Constanta, Brasov sau, mai nou, Bacau, destinatii care atrag tot mai multi investitori si unde marii dezvoltatori au inceput sa securizeze terenuri pentru viitoare fabrici sau parcuri logistice, in contextul in care sectorul industrial a inceput sa se maturizeze, spune Daniel Cautis, managing partner Dunwell.

"Vedem un interes ridicat in urmatorii trei ani pentru orasele Craiova (datorita investitiilor Ford si a celor care au urmat), Constanta (existenta portului si a cererii crescute pentru transportul maritim de marfuri), Bacau (potential urias pentru a deveni un hub logistic al Moldovei) sau Brasov (datorita fortei de munca bine pregatite pentru productie, a pozitionarii geografice ideale pentru companiile cu activitate logistica sau orizontul dezvoltarii unui nou aeroport care va dinamiza investitiile aici)", apreciaza Daniel Cautis (foto).

Existenta infrastructurii intr-o anumita zona este strans legata de decizia unui mare investitor de a da startul unui proiect sau nu.

In opinia sa, deblocarea investitiilor in infrastructura ar face ca zona Moldovei sa devina cea mai atractiva piata pentru sectorul industrial din Romania, iar aici orase ca Iasi, Roman sau Bacau ar avea potentialul de a atrage investitori de renume pe piata locala.

"Existenta infrastructurii intr-o anumita zona este strans legata de decizia unui mare investitor de a alege demararea unui proiect, amanarea lui sau renuntarea la o investitie, cel din urma fiind scenariul nedorit. Orice proiect mare de infrastructura este binevenit. Asteptam cu interes finalizarea conexiunii oraselor Sibiu - Timisoara - Arad, parte a proiectului autostrazii A1 si a Coridorului IV paneuropean, care va face din Vestul Romaniei o zona si mai de interes pentru potentialii investitori", mai spune Daniel Cautis.

De asemenea, "un alt proiect necesar este finalizarea conexiunii oraselor Sibiu - Ramnicu Valcea - Pitesti, tot parte a autostrazii A1, care trebuie urgentat si care ar facilita tranzitarea tarii in regim de mare viteza de la Constanta, cu un potential urias de transport maritim, pana in vest".

Autostrada care va lega zona Moldovei de vestul Romaniei este cea mai asteptata investitie pentru estul Romaniei.

"Regiunea Moldovei dispune de forta de munca bine pregatita, zone cu un potential ridicat de dezvoltare, dovada fiind Bacaul, unde investitorii au securizat deja terenuri pentru noi parcuri industriale. Aici, autoritatile au in lucru centura ocolitoare a orasului, proiect ce ar trebui sa reprezinte parte a viitoarei autostrazi ce va uni zona Moldovei de vestul tarii", arata Daniel Cautis.

De altfel, "sectorul logistic si industrial, ca si celelalte ramuri ale pietei imobiliare locale, s-a dezvoltat acolo unde a existat o nevoie reala, dar si un potential de atragere a fortei de munca in zone bine dezvoltate economic, precum si din punct de vedere al infrastructurii".

Pe termen scurt, "marile orase vor continua sa fie principalele tinte pentru investitori, cu mentiunea ca apar noi regiuni de dezvoltare ce vor duce la o maturizare a pietei si vor conduce la o crestere a capacitatii de atragere a investitorilor straini", mai arata Daniel Cautis.

Bucurestiul ramane insa principala destinatie industriala a Romaniei, cu o dezvoltare deja consacrata in vestul orasului, dar si cu noi proiecte si planuri de investitii in vecinatatea Soselei de Centura - Chitila - Mogosoaia, respectiv in apropierea Autostrazii A3 Bucuresti - Ploiesti, zona ce s-a dezvoltat din punct de vedere industrial datorita extinderii Centurii si accesului facil in si din Capitala.

Dupa Bucuresti, orasele cu cele mai multe spatii industriale moderne dezvoltate sunt Timisoara, Pitesti si Ploiesti, acestea fiind printre principalele destinatii pentru potentialii investitori care vizeaza Romania.

"In Bucuresti exista deja o piata industriala foarte dezvoltata, lucru datorat conexiunii foarte bune la infrastructura, a consumului tot mai ridicat si a cererii continue pentru depozitare. In timp ce in Timisoara, orasul cu o a doua cea mai dezvoltata zona industriala din Romania, a existat un interes crescut in special datorita apropierii de Europa de Vest, a fortei de munca bine pregatite si cererii venite atat pe partea de productie, cat si depozitare".

Dunwell a obtinut aproximativ 20% cota de piata pe sectorul intermedierilor de spatii industriale si logistice al agentiilor in 2019, potrivit lui Daniel Cautis, dupa intermedierea a circa 60.000 mp.

Pe langa acestea, echipa Duwnell a tranzactionat 68 hectare de terenuri pentru sectorul industrial si 15.000 mp terenuri pentru sectorul rezidential, fiind cel mai bun rezultat al Dunwell in primii doi ani de la infiintare.

Pe piata locala s-a tranzactionat un total de peste 470.000 mp, dintre care mai mult de 65% prin agentii. "Perspectivele pentru 2020 sunt foarte optimiste, considerand volumul de solicitari noi, dar si proiectele ce urmeaza a fi livrate pe parcursul anului", conchide reprezentatul Dunwell.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Marius Alexandru Stanciu
Absolvent al Facultatii de Economie din cadrul Academiei de Studii Economice din Bucuresti si al unui program de Master, cu specializarea Economie Europeana, sustinut in aceeasi institutie, Marius Alexandru Stanciu dispune de o experienta jurnalistica de peste 12 ani, dobandita in cadrul redactiei Wall-Street.ro si acopera din punct de vedere editorial evenimente si interviuri din piata imobiliara, piata asigurarilor si pensii private.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Imobiliare și construcții »


Setari Cookie-uri