Femeile care activează în domeniul imobiliar din România se confruntă uneori în activitatea profesională cu diverse situații dificile, în special în interacțiunile avute cu clienții, dar și în dinamica ce apare în cadrul agențiilor pentru care lucrează.

Insinuările și glumele cu o conotație sexuală, dar și mesajele necorespunzătoare, de natură personală, primite prin telefon sau e-mail se numără printre cele mai întâlnite probleme, sse arată într-un comunicat Imobiliare.ro, remis redacției.

Potrivit unui sondaj realizat de Imobiliare.ro, prin intermediul platformei proprii dedicate specialiștilor în imobiliare, Clubul Profesioniștilor în Imobiliare, 56% dintre femeile care au luat parte la cercetare au întâlnit de-a lungul carierei situații în care s-au simțit stânjenite de comentariile necorespunzătoare primite din partea clienților sau colegilor. Mai mult, 48% dintre cele intervievate au declarat că s-au confruntat cu situații în care s-au simțit vulnerabile sau chiar s-au temut pentru siguranța lor în timpul programului de lucru.

În interacțiunile de natură profesională avute cu partenerii sau clienții, aproape 40% dintre femeile care au participat la cercetare au declarat că nu au întâmpinat probleme de-a lungul timpului și că au avut mereu o experiență plăcută. Pe de altă parte, circa 60% dintre respondente au afirmat că s-au confruntat cu dificultăți. Cele mai întâlnite au fost insinuările sau glumele cu o conotație sexuală făcute de aceștia (33%), respectiv situațiile în care le-au contactat ulterior cu mesaje necorespunzătoare, de natură personală, prin telefon sau e-mail (25%).

Deși unele probleme apar și în interacțiunile avute cu colegii din agenție sau din domeniul imobiliar, ponderea celor care s-au confruntat în timp cu astfel de dificultăți este mult mai scăzută. Cele mai multe dintre femei (66%) au avut mereu experiențe cât se poate de plăcute în acest caz.

Contextul vulnerabilității femeilor în imobiliare

De cele mai multe ori, femeile din imobiliare ajung să întâmpine probleme în timpul vizionărilor (31%) sau la întâlnirile organizate cu potențiali clienți (12%). Extrem de rar, ele s-au confruntat cu o astfel de situație la birou sau în timpul unui eveniment de tip open house. Pe de altă parte, acest tip de evenimente nu este încă extrem de răspândit în practica de la nivel național.

Cea mai uzuală reacție avută la comentariile necorespunzătoare primite este cea de a atrage imediat atenția persoanei respective cu privire la comportamentul avut (29,5%). Un număr semnificativ de femei (27%) preferă, în schimb, să ignore cu totul situația și să continue interacțiunea cu interlocutorul ca și cum nimic nu s-ar fi întâmplat.

Doar 4% dintre femei cer ajutorul unui coleg sau al unui șef, iar în cazuri izolate se solicită ajutorul unui membru al familiei în rezolvarea situației sau incidentul este raportat autorităților.

Cum se pot proteja femeile de situațiile nedorite

Femeile care lucrează în imobiliare iau, de cele mai multe ori, și diverse metode de prevenție pentru a se proteja de situațiile nedorite sau periculoase care pot să apară în timpul activității profesionale.

Dintre cele intervievate, aproape jumătate anunță mereu un coleg, membru al familiei sau prieten unde se vor afla atunci când merg la o vizionare sau la o întâlnire, iar 25% au grijă să organizeze mereu întâlnirile doar în locuri publice. Pentru cazuri de urgență, 7% dintre femei au mereu cu ele un spray lacrimogen. Extrem de rar sunt instalate pe telefonul mobil și diverse aplicații de siguranță.

Sondajul a fost realizat în intervalul 11 decembrie 2020-23 februarie 2021, pe un eșantion de 261 de femei care lucrează în sectorul imobiliar. Cercetarea s-a desfășurat la nivel național, cele mai multe respondente activând pe piețele din București-Ilfov, Cluj, Brașov și Iași.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Imobiliare și construcții »


Setari Cookie-uri