Consiliul General al Municipiului Bucureşti (CGMB) ar putea aproba, în şedinţa de miercuri, reguli noi pentru terasele din centrul istoric al Capitalei în contextul epidemiei de COVID-19.

Proiectul de hotărâre de pe ordinea de zi a şedinţei de miercuri prevede mai multe modificări ale Regulamentului de organizare şi funcţionare a teraselor în zonele protejate şi în perimetrul centrului istoric al Capitalei, care a fost aprobat prin Hotărârea CGMB nr. 114/2016, scrie Agerpres.

Proiectul stipulează că articolul 3, alineatul 3 din acest regulament, conform căruia "la avizare se va urmări pe cât posibil ca terasele sezoniere învecinate să aibă lăţimi egale" este înlocuit de următoarele prevederi: "La avizare şi amplasare se vor utiliza dungile de ghidaj/delimitare ce vor fi figurate pe planurile anexă la prezentul regulament, astfel încât să asigure pe axul străzii o distanţă (culoar) liberă de 4 m. Este obligaţia agentului economic să aibă terasa delimitată. În situaţia în care nu este delimitată, avizul nu este valabil. Operaţiunea de trasare se va face de către Administraţia Străzilor".

Totodată, se propune modificarea articolului 4, alineatul 1 din regulament: "Între terase se va putea realiza o separare faţă de vecini şi maximum 2,5 m faţă de stradă exclusiv din elemente de mobilier urban din: a) sticlă (geam securizat) clară, dimensiune maximă L= 1,25m, H=1,50m, montată în cadre metalice, negre, sprijinită pe tălpici şi nefixată în pavajul străzii, nedepăşind suprafaţa spaţiului închiriat. b) jardiniere de lemn/metal, dimensiuni maxime L=1,25m, H=1,50m, l=0,50m, simplu aşezate pe pavajul străzii".

Articolul 6, litera d urmează să fie înlocuit cu următoarele prevederi: "Sunt asigurate condiţiile privind stabilitatea şi siguranţa faţadelor imobilelor în dreptul cărora se amenajează terasele sezoniere. În dreptul clădirilor cu faţade degradate, cu pericol de prăbuşire a elementelor decorative, tencuieli, etc, amplasarea teraselor sezoniere este posibilă numai după reabilitarea faţadei. Constatarea va fi făcută de către o comisie stabilită prin Dispoziţie a Primarului General".

Articolul 11, litera h din regulament privind aprovizionarea unităţilor urmează să stipuleze: "Aprovizionarea unităţilor se va desfăşura zilnic între orele 06:00 şi 10:00. Accesul în afara acestui interval se va putea face cu plata unui tarif în valoare de 300 lei/acces. Plata se va face către Administraţia Străzilor Bucureşti. Mijloacele auto care asigură aprovizionarea vor avea acces în Centrul istoric astfel: intrare pe Str. Doamnei şi Str. Lipscani şi ieşire pe Str. Şelari şi Str. Căldărari".

De asemenea, articolul 12, litera h potrivit căruia pe terasele sezoniere sunt interzise mobilierul pentru servire, inclusiv automatele de vânzare, instalaţiile frigorifice, de preparare a produselor sau de spălare a veselei, standurile/vitrinele de prezentare a produselor şi aparatura electronică de tip tv, plasmă, LCD, LED, video-proiectoare, inclusiv alimentarea cu energie electrică a acestora, se modifică, adăugându-se menţiunea "cu excepţia marilor evenimente cultural-sportive".

Proiectul propune extinderea aplicării prevederilor regulamentului pentru terasele sezoniere din Centrul Istoric Bucureşti pe întreaga durată a anului, în prezent acestea vizând desfăşurarea activităţilor de alimentaţie publică pe terase sezoniere amplasate în zonele protejate şi în Centrul Istoric Bucureşti în perioada 15 martie - 15 noiembrie.

Potrivit referatului de aprobare a proiectului, modificările propuse în regulament vin în sprijinul măsurilor legale recent adoptate în vederea prevenirii şi combaterii COVID-19, avându-se în vedere reglementări clare cu privire la suprafeţele utilizate de către terase, modul acestora de amplasare, astfel încât să se respecte prevederile în privinţa distanţării sociale.

Sursa foto: Radu Bercan / Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Social »



Setari Cookie-uri