Peste 200 de camioane sunt în aşteptare, duminică, pentru a trece din România în Ucraina prin vama Halmeu, timpii de aşteptare crescând la 9 ore, după ce traseul acestora a fost reconfigurat ca urmare a protestelor din Polonia şi Cehia, informează Inspectoratul Teritorial al Poliţiei de Frontieră (ITPF) Sighetu Marmaţiei.

Potrivit sursei citate, din noaptea de sâmbătă spre duminică a crescut numărul de camioane care s-au prezentat atât la vama Petea, cât şi la Halmeu.

"Cauza traficului intens este reprezentat de numărul mare de transportatori de marfă ucraineni care vin dinspre Polonia şi Slovacia, ca urmare a reconfigurării traseului spre Ucraina, pe circuitul Ungaria - România - Ucraina, motivul fiind protestele transportatorilor de marfă poloni şi sloveni. Pe lângă această rerutare, mai vorbim şi de traficul intens din perioada premergătoare sărbătorilor de iarnă, precum şi blocajele unor tronsoane de drum din cauza vremii nefavorabile din ultimele zile în care transportatorii de marfă au staţionat în parcări, după care s-au repus în mişcare. Pe sensul de intrare în România, la Punctul de Trecere a Frontierei Petea se înregistrează 30 de minute timpi de aşteptare, însă la Halmeu pe ieşire avem 540 de minute, iar în aşteptare sunt peste 200 de camioane pe o distanţă de aproximativ 4 km", precizează sursa citată.

Poliţia de Frontieră precizează că lucrează la capacitatea maximă permisă de infrastructura punctelor de trecere, atât la Petea, cât şi la Halmeu, fiind folosite toate arterele de control destinate automarfarelor. De asemenea, s-a suplimentat personalul care desfăşoară formalităţile de control şi s-a luat legătura cu autorităţile de frontieră din Ucraina, în vederea dispunerii unor măsuri în comun pentru fluidizarea traficului.

Pentru a evita posibile neplăceri cauzate de prezenţa şi staţionarea automarfarelor pe raza localităţile adiacente celor două puncte de trecere a frontierei, a fost solicitat sprijinul IPJ Satu Mare şi IJJ Satu Mare. În vama PTF Halmeu, punct aflat la graniţa cu Ucraina, se efectuează un control multiplu, adică un control vamal, fito-sanitar, sanitar veterinar, un control al rovinietei, precum şi cel al greutăţii încărcăturii camioanelor.

"Reamintim de asemenea că fluidizarea traficului este condiţionată şi de controlul de frontieră al autorităţilor din Ucraina, adică vorbim de capacitatea autorităţilor din ţara vecină de a prelua şi procesa camioane", a precizat ITPF.

Sursa foto: Politia de Frontiera

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Social »



Setari Cookie-uri