Lotul Chețani- Câmpia Turzii al autostrăzii A3 a fost dat în circulație. Practic, de acum se poate merge pe autostradă între Târgu Mureș și Cluj-Napoca, adică pe cei peste 113 kilometri dintre Ungheni și Nădășelu,

Din 21 decembrie s-a deschis circulația pe Lotul Chețani - Câmpia Turzii al Autostrăzii Transilvania (A3). Practic, se poate merge pe tot tronsonul III al A3. Tronsonul I este și el deschis (București-Ploiești), iar tronsonul IV (Gilău-Borș) ar trebui să fie gata în 2025. Tronsonul II rămâne cel mai problematic.

”Gaura” de pe A3 dintre Chețani și Câmpia Turzii

Lotul Chețani-Câmpia Turzii era practic o ”gaură” de 15,7 kilometri din cauza căreia nu se putea merge doar pe autostradă între Târgu Mureș și Cluj-Napoca. S-a ajuns la această situație din cauză că Straco, antreprenorul român cu care fusese semnat inițial contractul, a intrat în insolvență, în vreme ce celelalte trei loturi dintre Târgu Mureș și Cluj-Napoca erau gata de la finalul lui 2021.

Ca urmare, contractul cu Straco a fost reziliat pe vremea când ministru al Transporturilor era Cătălin Drulă. Noul contract pentru construcția lotulul Chețani-CâmpiaTurzii a fost semnat în 26 octombrie 2022, ordinul de începere a fost emis în 21 noiembrie 2022, iar termenul de finalizare contractual era luna august 2024. Asocierea Strabag-Geiger a finalizat însă lucrările cu 8 luni mai devreme. Potrivit Asociației Pro Infrastructura, austriecii au avut un progres fizic în teren de 4,6% în medie pe lună.

Chețani - Câmpia Turzii este a doua secțiune a autostrăzii Transilvania pe care se deschide circulației în 2023, după ce în luna septembrie s-au dat în trafic cei 13,5 kilometri din secțiunea Suplacu de Barcău- Nuşfalău.

Cu excepția celor 13 km ai secțiunii Margina-Holdea (aflată în construcție), municipiul Târgu Mureș are acum conexiune de mare viteză inclusiv cu municipiile Timișoara și Arad, dar și cu Punctul de Trecere a Frontierei de la Nădlac.

Vom avea 100 de kilometri noi de autostradă și drum expres în decembrie?

La începutul lui decembrie, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu promitea 100 de kilometri noi de autostradă și drum expres până la sfârșitul anului 2023.

Ca să se obțină acest rezultat, ar mai fi însă nevoie să se deschidă circulației Lotul 2 al A0 Sud, Jilava-DN6 (16 kilometri, însă doar 11 utilizabili, drumul de legătură de 19 kilometri dintre Centura Oradea și A3 (care este tot la Strabag) și, mai ales, tronsonul Slatina (Valea Mare) - Colonești al Drumului Expres Craiova- Pitești (31,7 kilometri).

Sursa foto: Facebook / Cristian Pistol

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Social »



Setari Cookie-uri