Multi antreprenori se intreaba la un moment dat daca au nevoie sa acumuleze mai multe cunostinte absolvind un MBA. Astfel de studii sunt adesea intalnite in CV-urile managerilor de succes, insa nu toti isi permit din cauza timpului sau banilor si apeleaza la tehnici de autoeducare, potrivit Entrepreneur.
Un program MBA este costisitor si necesita un angajament serios pe care multi proprietari de afaceri nu-l pot oferi. Din fericire, poti obtine aceeasi educatie prin citirea intesiva a celor mai bune surse disponibile.
1. Codul culturii. Secretele grupurilor de mare succes - Daniel Coyle
In “Codul culturii”, Daniel Coyle patrunde in intimitatea catorva dintre cele mai eficiente organizatii din lume - printre care SEAL Team Six din Marina Militara a Statelor Unite, compania IDEO si echipa de baschet San Antonio Spurs -, pentru a arata ce anume le face sa functioneze atat de bine.
Autorul demistifica procesul de edificare a culturii, identificand trei competente-cheie care genereaza coeziune si cooperare, si arata cum reusesc sa invete mai multe grupuri sa functioneze ca si cum ar avea un singur creier. Folosindu-se de exemple variate, incepand cu Zappos, continuand cu trupa de comedie Upright Citizens Brigade si terminand cu o banda indrazneata de hoti de bijuterii, Coyle prezinta strategii specifice, care declanseaza procesul de invatare, aprind scanteia colaborarii, edifica increderea si potenteaza schimbarea pozitiva.
Citeste si:
2. “Cum sa dai lovitura! Afla cum isi construiesc marii antreprenori afacerile si influenta si cum o poti face chiar tu” - Gary Vaynerchuk
In bestsellerul sau international din 2009, “Da lovitura! (Crush It!)”, Gary insista ca un brand personal viu era esential pentru succesul in domeniul antrepenoriatului. Cartea explica motivele pentru care acest lucru e cu atat mai adevarat in ziua de azi, oferind o perspectiva unica asupra lucrurilor care s-au schimbat si asupra principiilor care raman la fel.
In plus, impartaseste povestile altor antreprenori care s-au imbogatit mai mult decat credeau ca e posibil (si nu doar financiar), urmand principiile din “Da lovitura!”. Secretul succesului lor (si al lui Gary) este modul in care inteleg platformele de retele sociale si disponibilitatea de a face orice a fost nevoie pentru a folosi aceste instrumente la adevaratul lor potential. Volumul de fata ii invata si pe cititori cum sa faca exact acelasi lucru.
Citeste si:
3. “Bad blood” - John Carreyrou
Poti invata despre etica in afaceri si capcanele in care poate intra un fondator la inceput de drum din manuale universitare sau poti citi o poveste adeverata, care poate fi mai usor de retinut.
John Carreyrou este reporterul care a dezvaluit mai intai amploarea problemelor de la Theranos. Cartea este despre ascensiunea rapida a unei companii si prabusirea si mai rapida, fiind o lectie interesanta pentru cititori.
4. “Measure what matters” - John Doerr
Cartea “Measure what matters: OKRs: The simple idea that drives 10x growth” de John Doerr
Cartea lui John Doerr cuprinde obiective-cheie si un sistem pentru realizari ce pot ajuta o companie sa obtina succes. Citind aceasta carte vei reusi sa-ti creezi cele mai potrivite strategii de dezvoltare pentru compania ta si vei gasi cele mai bune metode prin care sa atingi obiectivele propuse.
Citeste si:
5. “Lost and Founder” - Rand Fishkin
Cartea lui Rand Fishkin “Lost and founder: A painfully honest field to the startup world” este perfecta pentru cei aflati la inceput de drum. Fishkin este acum recunosct la nivel global pentru abilitatile sale in domeniul SEO, iar compania pe care a infiintat-o, Moz, este o afacere de milioane de dolari.
Sursa foto: Shutterstock / vipman
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: