Calea antreprenoriatului devine din ce in ce mai tentanta, insa tot entuziasmul legat de pornirea unei afaceri ii face pe fondatori sa nu mai acorde atentie principalilor factori care stau la baza unui business de succes.

Platforma de analiza CB Insights, care le ofera companiilor date menite sa le ajute in dezvoltarea afacerilor, a realizat un raport despre principalele motive din cauza carora startup-urile esueaza. Raportul a fost elaborat in urma unei analize efectuate pe mai multe startup-uri ce au esuat si pe declaratiile ulterioare ale fondatorilor.

De la alegerea gresita a pietei, incapacitatea de a atrage finantare sau crearea unei echipe nepotrivite, pana la setarea unui pret gresit pentru produsul/serviciul oferit, toti acesti factori diminueaza semnificativ sansele unui antreprenor de a-si crea business-ul mult visat. Va prezentam mai jos 5 greseli care au dus la disparitia startup-urilor

5 greseli care duc la esuarea unui start-up

1. Lipsa unei piete pentru produsul/serviciul lansat

Principala greseala identificata in raport a fost legata de dezvoltarea unui produs de care piata considera ca nu are nevoie. Indiferent ca antreprenorii au pus pe picioare solutii inovatoare pentru anumite probleme din segmentul respectiv, viziunea lor nu a fost imbratisata la scara larga, motiv pentru care dezvoltarea business-ului nu a mai putut fi sustinuta.

Tipul acesta de greseala a fost identificata in 42% dintre startup-urile care au esuat.

2. Epuizarea resurselor financiare si incapacitatea de a atrage finantare

Banii reprezinta unul dintre principalele motoare ale unei afaceri, iar pentru un start-up atragerea de investitii este de cele mai multe ori cruciala pentru continuarea activitatii.

In momentul in care planul de cheltuieli nu este bine elaborat, iar investitiile nu se arata la orizont, sansele startup-ului de a se mentine pe linia de plutire sunt din ce in ce mai mici.

Epuizarea resurselor financiare se afla pe pozitia a doua, cu 29%, in topul motivelor din cauza carora startup-urile analizate au esuat.

3. Lipsa unei echipe potrivite

Poate fi extrem de greu sa gasesti oameni disponibili sa lucreze intr-un start-up, insa asta nu inseamna ca trebuie sa faci compromisuri cu privire la calitatea echipei pe care ti-o formezi.

Nu trebuie neglijata niciuna dintre pozitiile vitale pentru dezvoltarea afacerii, deoarece indiferent cat de bine iti functioneaza un departament, activitatea deficitara a celorlalte iti poate trage afacerea in jos.

Aceasta greseala a fost identificata in randul a 19% dintre startup-urile analizate.

4. Ignorarea competitiei

Chiar daca ti-ai ales bine o piata a carei problema o poti rezolva prin intermediul solutiei tale, nu este indeajuns. Trebuie sa iti studiezi cu atentie competitorii prezenti pe aceeasi piata, pentru a-ti da seama daca solutia ta reprezinta o alternativa buna la ceea ce ofera ei.

Ignorarea lor poate deveni fatala pentru bunul mers al business-ului tau. Aceasta greseala a fost identificata in randul a 19% dintre startup-uri.

5. Setarea gresita a pretului pentru produsul/serviciul oferit

Produsul sau serviciul pe care il oferi va trebui sa aiba un cost bine stabilit care sa asigure continuitatea afacerii. De cele mai multe ori, antreprenorii sunt pusi in dificultate cand vine vorba de stabilirea pretului, deoarece sunt tentati sa ofere preturi mici pentru a atrage cat mai multi clienti, insa in acelasi timp simt si presiunea data de imposibilitatea de a acoperi costurile pe care le au.

Stabilirea unui pret gresit a fost identificata in randul a 18% dintre startup-urile analizate.

Sursa foto: By Olena Yakobchuk / Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Start Up »



Setari Cookie-uri