Frica de creștere a prețurilor este una care urmărește aproape toți antreprenorii. Este aproape pe același calapod cu frica de a lăsa controlul.

Opinie scrisă de Răzvan Căzănescu, antreprenor și fondatorul TBF.

Și chiar și atunci când câțiva antreprenori reușesc să treacă de primul stagiu, al fricii, și cresc prețurile, cedează imediat în fața câtorva clienți care fac multă gălăgie.

De cele mai multe ori, ceea ce se întâmplă este că trei, patru, cinci clienți se supără foarte tare pe creșterea prețurilor și fac multă gălăgie. Însă fac atât de multă gălăgie, încât transmit impresia că toată piața este supărată pe tine și nimeni nu va mai cumpăra de la tine.

Mai precis, 95-98% dintre clienții tăi nu au nicio problemă cu o creștere a prețurilor, însă cei care au... sunt foarte gălăgioși și îți creează o impresie greșită.

Citeste si:
Un website bun e posibil să nu aducă clienți. Un website prost îi...
Un website bun este posibil...

Ceea ce vreau să îți transmit însă este să lași deoparte emoțiile cu privire la prețuri și să testezi. Să adopți o gândire științifică la pricing, nu una emoțională.

Crește prețurile, urmărește cifrele corecte și ia decizia în funcție de ele. Nu în funcție de cât de multă gălăgie pot face trei oameni care au prea mult timp liber. Pricingul este o știință, nu o artă.

Pentru a crea o afacere trebuie să te lupți ori cu cei din concurență, ori cu lipsa de educație

Mulți cred că este mai ușor să crești o afacere într-o industrie unde nu ai concurență. Sau într-una unde concurența este slabă. Din păcate însă, acesta nu este altceva decât un mit.

Dacă nu ai concurență înseamnă că te afli într-o industrie nouă. O industrie nouă are clienți și prospecți needucați. Oamenii needucați nu știu să aprecieze valoarea produselor și a serviciilor.

Citeste si:
Săptămâna de lucru a fost creată într-o lume care nu mai există
Săptămâna de lucru a fost...

Asta înseamnă că va trebui să investești în educarea acestor oameni.

Ei bine, de multe ori educarea publicului țintă costă mai mult decât bătălia cu concurența. Și nu doar că te va costa mai mulți bani… te va costa și mult mai mult timp.

Educarea publicului este o muncă scumpă și de durată.

Iar partea interesantă care se poate întâmpla este că, atunci când în sfârșit ai ajuns să ai un public educat și poți să începi să faci profit adevărat… să fii inundat de concurență, pentru că tocmai ai creat o industrie profitabilă.

Citeste si:
85% dintre tinerii din generația Z își doresc să devină antreprenori
85% dintre tinerii din...

Nu vreau să te bag în depresie sau să îți tai elanul. Vreau doar să clarific faptul că nu există calea ușoară! Ambele sunt la fel de grele, doar că te lupți cu entități diferite.

Cei care ajung să găsească oamenii buni nu recrutează mai bine… concediază mai repede

Foarte mulți consideră că, pentru a găsi oamenii buni, trebuie să știi să recrutezi foarte bine. Și este un gram de adevăr în această convingere.

Însă doar un gram.

Până în prezent, am recrutat sute de lideri în top management pentru mine și pentru companiile partenere. Fac asta de peste 15 ani. Iar în prezent… procentul de oameni care trec de perioada de probă este de sub 50%.

Asta înseamnă că mai puțin de jumătate dintre cei care mi se par foarte buni în interviuri ajung să și demonstreze asta în câmpul muncii. Iar pentru a găsi oamenii potriviți, știu foarte bine că am nevoie să concediez repede, pentru a face loc unei persoane mai bune.

De multe ori am nevoie să “trec” prin doi, trei oameni, până găsesc persoana potrivită.

Asta este realitatea recrutărilor. Însă majoritatea oamenilor se mulțumesc cu o persoană mediocră, pentru că nu vor să treacă din nou prin procesul de recrutare. Nu vor să își asume responsabilitatea concedierii. Și, mai nociv… consideră că pot să schimbe oamenii.

Vrei să găsești oamenii potriviți? Concediază-i cât mai repede pe cei nepotriviți!

Sursa foto: Razvan Căzănescu

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Răzvan Căzănescu
Răzvan Căzănescu (fondatorul TBF) a fost implicat în sute de companii din postura de consultant, partener, investitor sau fondator. A dublat companii de milioane de euro în doar 3 luni și a dus startup-uri la peste un milion de euro în primul an de activitate. Nu este trainer sau speaker și nici nu pretinde să fie. Este antreprenor. A creat companii. A condus companii. A crescut companii.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Start Up »



Setari Cookie-uri