Cris-Tim a investit peste sapte milioane de euro intr-un proiect prin care renunta la conservanti in produsele din portofoliu si mizeaza pe un continut mai sanatos. Noua strategie va taia la jumatate profitabilitatea companiei, insa ii va aduce un avantaj competitiv producatorului atat pe plan local, cat si international, crede Radu Timis, presedintele companiei.

Prin proiectul “Eticheta curata” consumatorii pot cumpara mezeluri fara gluten, fara amidon, fara MDM, fara soia, coloranti sintetici sau monoglutamat de sodiu adaugat.

“Lucram de un an la acest proiect, astazi lansam campania noastra de eticheta curata. Acum 23 de ani lucrurile erau traditionale, se lucra cu carne, 1-2 E-uri. Au venit lanturile de supermarket si a trebuit sa avem termene de garantie. A trebuit sa ne adaptam si sa reusim sa ajungem in magazinele din intreaga tara, de aici si aparitia conservantilor. A existat si presiunea pretului, au aparut promotiile, trebuia sa avem un pret competitiv la raft. E o chestiune valabila la nivel european. 70% din cosul de zi cu zi a romanului este dat de zona alimentara. Intreaga industrie s-a dus spre cat mai multe E-uri. De acum sase ani mi-am propus sa facem produse sanatoase, am fost primii care am cumparat tehnologie high-pressure (presiune la rece), am pus mai putini aditivi”, a spus Radu Timis.

Proiectul a fost implementat atat in zona produselor din carne, cat si pe partea articolelor ready-meal sau lactate si vin, segmente pe care Cris-Tim este activ.

“Noi ne-am facut un calcul – minim jumatate din profit l-am pierdut anul acesta. Au mai facut acest lucru producatori din Polonia insa nu au facut acest lucru pentru toate produsele ca noi. Am facut lucrul acesta si in zona de ready meal, am scos conservantii, la fel si la lactate si in zona vinului. Vorbim de o campanie de cel putin un an de zile. Vrem sa iesim din jocul promotiilor. Nu se poate ca un kilogram de carne sa coste 20 de lei si un kg de parizer 5 lei”, mai spune Timis.

Preturile produselor, afirma Radu Timis, vor ramane neschimbate. “Vom renunta la mare parte din profitabilitatea noastra si vom ramane in preturile pietei. Riscul este mare sa pierdem din cota de piata pe care o avem”, completeaza Timis.

Miscarea anuntata ii va aduce producatorului un avantaj competitiv pe zona exporturilor, produsele Cris-Tim fiind prezente in acest moment in 19 tari. Activitatea la export avea anul trecut o pondere de 10%, iar in 2017 acest procent va depasi 12% pe fondul deschiderii de noi piete.

“Piata din Marea Britanie este cea mai puternica. Ne uitam la SUA si suntem in proces de obtinere a autorizarilor pentru a putea deschide exporturile acolo. In ultimii ani am primit foarte multe cereri de la distribuitori din America. Ni s-a spus ca acolo sunt producatori straini care fac Salam de Sibiu, un lucru imposibil. (…) Brexitul nu cred ca va afecta exporturile, chiar daca va exista o taxa vamala nu va fi foarte mare, maxim de 5%, piata uk este una scumpa, produsele sunt mai scumpe de 2-3 ori decat in Romania. Dimpotriva, chiar se va curate”, crede Radu Timis.

Pretul carnii de porc va creste in continuare

O provocare in activitatea din acest an consta in cresterea pretului la carnea de porc. Acesta a avansat in primele patru luni cu 32% pe fondul unei cereri mai mari ca oferta.

“Pretul carnii de porc va mai creste cu 12 pana la finalul anului din datele europene. Carnea de vita se scumpeste cu 10%, carnea de pui cu 12%. Toata carnea se va scumpi in urmatoarele luni. Companiile vor trebui sa se reseteze, sa isi mareasca productivitatea si sa fie mai eficiente astfel incat impactul in pretul final sa fie de maxim 15-17%. Sa nu transferam intreaga scumpire a materiei prime in pretul final in conditiile in care puterea de cumparare nu este foarte mare. Speram ca de la anul din septembrie-octombrie pretul carnii sa nu mai creasca si sa vedem o situatie inversa in conditiile in care multe tari au dat drumul la fermele de scroafe. Daca oferta va fi mai mare pretul va scadea”, explica presedintele Cris-Tim.

In privinta celorlalte doua linii de business – vin si lactate – Radu Timis precizeaza ca anul viitor va fi livrata prima sticla de vin in piata, dupa doi ani cu productii “bune”, iar pe zona lactatelor scenariul vorbeste de o crestere anuala, in urmatorii 2-3 ani, a cantitatii de lapte livrate.

“Pe lactate am crescut pana acum cu 15%, vindem tot, am ajuns la 18.000 de litri de lapte din ferma noastra. Incepand de anul viitor vor intra 300 de vitele, peste doi ani inca 400. Vom creste cu 10.000 de litri de lapte pe an, in urmatorii 2-3 ani. Nu trebuie sa facem promotii”, conchide Timis.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Succese »


Setari Cookie-uri