Clément Beaune, ministrul francez al Transporturilor, a declarat că va propune către UE să introducă un preț minim pentru biletele de avion pentru a reduce emisiile de carbon, relatează Euronews.

Clément Beaune spune că vrea „să lupte împotriva dumpingului social și de mediu” și că „biletele de avion de 10 euro nu mai sunt posibile”, referindu-se la tarifele low-cost ale companiilor aeriene. El a spus că un preț extrem de mic al biletului „nu reflectă prețul plătit de planetă”.

Jon Worth, expert în călătorii și fondator al campaniei Trains for Europe, este de părere că orice decizie care face companiile aeriene plătească pentru poluare este un lucru bun.

În Franța, 2% populație generează jumătate din cererea de zboruri din Hexagon, potrivit unei cercetări publicate de grupul Possible. De asemenea, 15% dintre britanici generează 70% din zborurile din Marea Britanie, iar 8% dintre olandezi ocupă cam 42% din traficul aerian generat din Țările de Jos.

În luna mai a acestui an, Franța a interzis unele rute de zboruri interne. Zborurile care ar putea fi înlocuite cu călătorii cu trenul care durează mai puțin de 2,5 ore au fost afectate. Dar din cauza unor avertismente, cum ar fi trenurile care nu circulă suficient de târziu noaptea, interdicția se aplică doar pentru 3 rute de zbor - Paris Orly către Bordeaux, Lyon și Nantes.

Activiștii și organizațiile care luptă împotriva schimbărilor climatice au criticat guvernul francez spunând că interdicția nu merge suficient de departe pentru a reduce emisiile de carbon ale aviației.

Măsurile actuale nu sunt suficiente

Se bate tot mai multă monedă pe alegerea călătoriilor cu trenul, dar nu reprezintă o soluție viabilă pentru foarte mulți europeni care călătoresc frecvent. Multe rute nu sunt acoperite, durata călătoriilor este mult mai lungă, iar, ca impact de mediu, nu este suficient pentru a compensa pentru emisiile de carbon ale industriei aviatice.

„Dacă vrei să zbori de la Paris la Barcelona sau de la Paris la Frankfurt, capacitatea trenului pe astfel de rute este prea mică”, recunoaște și Jon Worth, un promotor al călătoriilor cu trenul în Europa.

Fondatorul Trains for Europe consideră că măsurile actuale de a încuraja călătoriile cu trenul prin Europa au un impact redus, stimulentele nefiind suficiente pentru ai determina pe călători să aleagă trenul în detrimentul avionului.

Jon Worth subliniază, de asemenea, că ministrul francez al Transporturilor nu exagerează când spune că sunt zboruri la 10 euro, deoarece tarifele minime pentru un singur bilet dus, incluzând toate taxele, se învârte, de obicei, în jurul valorii de 40 și 50 euro.

Soluții alternative – taxă pentru călătorii frecvenți, pentru a reduce zborurile scurte

În Marea Britanie, introducerea unei „taxe pentru zborul frecvent” a fost dezbătută de ani de zile. Cotele de impozitare ar crește în funcție de numărul de zboruri pe care un călător le efectuează într-un an.

„Taxa pentru primul zbor este foarte mică și va crește cu fiecare zbor”, explică Jon Worth.

În Germania, autoritățile au căutat modalități de a reduce numărul rutelor interne.

„Dacă trebuie să călătoriți de la Stuttgart la Singapore, iar singurul zbor direct pleacă de la Frankfurt, Germania va urca acel călător într-un tren care leagă Stuttgart de Frankfurt”, spune Worth.

Problema este că unele țări, precum Franța, încă nu au un sistem conectat cu aeroporturile. În Franța, puteți conecta doar trenurile de mare viteză TGV INOUI la zborurile Air France. „În Germania, puteți lua un tren Deutsche Bahn către un zbor EasyJet”, explică Worth.

Vor sprijini țările UE propunerea lui Beaune?

"Este o mișcare foarte tipică franceză, o mișcare în stil Macron. Tactic vorbind, nu este cea mai bună soluție", spune Worth. „Germania nu va fi foarte îndrăzneață din cauza ministrului său liberal al transporturilor, Spania va fi poate mai interesată, și Țările de Jos, în afară de ei, e greu de spus”.

Jon Worth se teme că ministrul francez al Transporturilor caută mai degrabă publicitate decât o schimbare reală.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri