Una dintre cele mai populare platforme de videoconferințe, care a contribuit la eforturile companiilor la nivel global de a-și continua operațiunile cu personalul lucrând de acasă, și-a anunțat o parte dintre angajați că trebuie să vină la birou. Este vorba de gigantul de tehnologie Zoom.

Zoom și-a informat mai mulți angajați că este nevoie să vină să lucreze de la birou două zile pe săptămână. Noua politică se aplică celor care locuiesc la o distanță de mai puțin de 80 de kilometri de birourile companiei.

Anunțul face parte din strategia companiei de a trece către un sistem de muncă hibrid, sistem care afectează 8.000 de angajați din 12 birouri. Deși, odată cu eliminarea restricțiilor aduse de pandemie, mulți giganți din industria IT și-au chemat o parte din personal la birou, Zoom a continuat până la acest anunț să își mențină politica conform căreia angajații companiei pot lucra de acasă.

Reprezentanții companiei sunt de părere că această abordare, de a avea o politică de muncă hibrid, va ajuta compania să fie mai eficientă. Mutarea vine după ce în luna februarie, din cauza cererii în scădere pentru soluții de videoconferință, compania a decis să elimine 1.300 de posturi.

În România, 2023 pare să fie primul an în care angajatorii fac pași concreți în direcția readucerii angajaților înapoi la programul de lucru de la birou, în condițiile în care numărul de locuri de muncă remote postate în ultima lună este la cel mai scăzut nivel al ultimilor trei ani și la jumătate față de aceeași perioadă a anului trecut. Asta deși interesul candidaților pentru joburile ce pot fi făcute de acasă se menține ridicat, iar numărul de aplicări din ultima lună este la cota maximă a ultimilor 4 ani.

„Despre reîntoarcerea masivă a angajaților la birou se discută deja de mai bine de un an, însă până acum acest lucru s-a făcut în pași mici, etapizat și fără să se vadă un impact major asupra numărului de poziții remote scoase în piață. Explicația stă în faptul că angajatorii știau că această opțiune a devenit, în timp, o condiție importantă pentru cei care căutau să se angajeze, condiție pe care nu o puteau ignora într-un climat caracterizat de un deficit de candidați”, spune Roxana Drăghici, Head of Sales în cadrul eJobs România.

Sursa foto: shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri