Potrivit institutiei, brandul, realizat de asocierea THR/TNS, a fost conceput pe baza unei ample cercetari de piata desfasurate in Romania si in cele 8 piete principale pentru turismul romanesc, respectiv Germania, Marea Britanie, Italia, Rusia, Austria, SUA, Franta si Ungaria.

Studiul a inclus doua componente, una calitativa si alta cantitativa, cuprinzand 10.800 de interviuri telefonice, 90 interviuri directe, 2 focus grupuri, 5 workshop-uri cu echipa de proiect si 3 branding council-uri.

MDRT a solicitat vineri asocierii THR/TNS explicatii privind similitudinile dintre frunza din brandul turistic si alte simboluri comercializate pe internet si a precizat ca nu va efectua plati pana la clarificarea acestor aspecte.

Asocierea THR/TNS sustine ca brandul de turism si toate componentele sale au fost create de ea si, ca urmare, ele trebuie considerate originale, iar existenta de elemente grafice cu grad mare de similitudine este relativ comuna, data fiind cantitatea semnificativa de desene pe internet.

Citeste si:

Asocierea THR/TNS a transmis vineri un raspuns Ministerului Dezvoltarii si Turismului in care sustine: "Brandul de turism al Romaniei si toate componentele sale au fost create de noi si, ca urmare, ele trebuie considerate originale", mentionand in acelasi timp ca este la dispozitia Guvernului pentru luarea oricarei decizii pentru a rezolva actuala neintelegere, cum ar fi solicitarea de a realiza lucrari suplimentare de grafica asupra izotipului.

In urma raspunsului primit, MDRT a decis sa convoace Consiliul pentru coordonarea proiectului privind brandul de turism al Romaniei, pentru luni, 2 august.