Comertul electronic este unul dintre sectoarele cu cea mai rapida crestere, o piata care va depasi 3,5 trilioane de euro pana in 2020, potrivit Statista. Romania nu face exceptie, cu o piata care se dezvolta constant si urmareste rapid tendintele globale

,,PayU estimeaza ca, in acest an, piata de e-commerce din Romania va depasi 4.5 miliarde de euro. Comerciantii romani trebuie sa fie la curent cu noile trenduri, comertul online transfrontalier fiind cel mai important dintre ele. Din experienta noastra, acesta este modul in care isi pot mari vanzarile pana la 50%, iar pietele emergente care inregistreaza cele mai mari cresteri la nivel mondial sunt, cu siguranta, o destinatie de luat in calcul", declara Marius Costin, Country Manager, PayU Romania.

Comertul online transfrontalier: de la "optional" la "obligatoriu"

In cativa ani, comertul online transfrontalier va reprezenta o treime din toate vanzarile de pe internet, potrivit PayU. Dupa cum arata barometrul cumparatorului online din 2018 , anul trecut aproximativ 6 din 10 cumparatori online europeni au achizitionat produse de pe un site din afara tarii, iar 76% spun ca experienta lor a fost foarte buna. Cumparaturile online in alte tari sunt cu siguranta un trend si din ce in ce mai multi comercianti il urmeaza. Un studiu recent arata ca 66% dintre companii intentioneaza sa isi dezvolte afacerea prin accesarea de noi piete din intreaga lume.

"Jucatorii mari de pe piata de e-commerce isi extind deja afacerea la nivel international, chiar si pe piata din Romania, devenind competitori puternici pentru magazinele locale. Nu ne putem astepta decat la o crestere a acestui trend, cu atat mai mult cu cat noile reglementari, cum ar fi eliminarea geoblocarii nejustificate din mediul online, vin sa sustina aceasta directie. Magazinele online din Romania care si-au extins deja afacerea in afara granitelor tarii au inregistrat rezultate foarte bune. PayU este gata sa sprijine comerciantii romani sa atinga aceasta viziune globala, inclusiv prin platforma globala PayU HUB, care garanteaza accesul la 2,3 miliarde de potentiali consumatori si peste 300 de metode de plata. Ii putem ajuta sa pregateasca formatele de plata in limbile locale, sa ofere acces la plata in diferite valute si sa permita consumatorilor sa plateasca cu ce au in buzunar. Acest lucru se reflecta in cresterea ratei de conversie a respectivului magazin online", adauga Marius Costin.

Tehnologia in slujba localizarii experientei de cumparare

Din momentul in care un consumator intra pe un site web, calatoria lui trebuie sa fie placuta, sigura si personalizata. Localizarea experientelor de cumparare ale clientilor va face diferenta intre companii, datele recente aratand ca 41% dintre consumatori au schimbat brandurile pe care le cumpara din cauza lipsei unei abordari personalizate, iar 50% spun ca au facut-o din cauza "unei experiente de cumparare negative", potrivit raportului Accenture.

Ce ar trebui sa faca comerciantii? In primul rand, sa se asigure ca mesajele si ofertele lor sunt accesibile si relevante pentru consumatorii locali, oriunde s-ar afla acestia - fie ca isi petrec timpul sau retelele sociale, pe mobil sau pe desktop. Retelele de socializare au devenit cataloagele moderne de astazi si un instrument puternic pentru comercianti prin care pot ajunge la consumatori si ii pot pastra pe termen lung. De asemenea, fie ca folosesc AI, VR, cautarile vizuale sau vocale, e important sa se asigure ca investesc in acea tehnologie care imbunatateste experienta de cumparare a consumatorilor si care este potrivita pentru nevoile, cultura si obiceiurile lor.

Plati inteligente care adreseaza fiecare client

Atunci cand clientul a luat decizia de a cumpara un produs, procesul de checkout trebuie sa aiba loc fara niciun fel de efort din partea lui: sa fie simplu, rapid si sigur. Potrivit Institutului Baymard , aproximativ 70% dintre cumparatori isi abandoneaza cosul de cumparaturi. Pana la 13% vor abandona achizitia daca nu au la dispozitie o metoda de plata locala pe care o prefera. Romanii sunt obisnuiti sa plateasca online cu cardul, in timp ce polonezii prefera sa plateasca prin linkuri de plata. Pe mobil, este mai usor sa platesti cu un singur click. Iar cand nu ai suficienti bani in cont, este de preferat sa ai optiunea de a apela la un credit online, care iti permite fie sa platesti mai tarziu, fie sa imparti suma in rate online. Comerciantii trebuie sa se asigure ca adreseaza fiecare consumator cu metoda de plata potrivita.

"Pe masura ce concurenta pe piata creste, platile pot face diferenta. Comerciantii ar trebui sa ofere, in primul rand, un checkout sigur si fara cusur, sa arate preturile in moneda locala si sa puna la dispozitie consumatorilor mixul potrivit de metode de plata", spune Marius Costin.

Citeste si:
Comertul online transfrontalier: 3 tari unde sa iti extinzi afacerea
Comertul online...

Legislatie si siguranta care stimuleaza inovatia financiara

Confidentialitatea datelor continua sa fie una dintre cele mai importante arii de interes, pe masura ce comerciantii romani inca se lupta cu implementarea GDPR in ceea ce priveste crearea unei experiente de cumparare memorabile. Fiecare client trebuie sa fie sigur ca datele sale sunt in siguranta, iar comerciantii trebuie sa respecte standardele de securitate PCI-DSS si de confidentialitate a datelor, precum si sa aleaga parteneri care indeplinesc aceleasi cerinte.

Odata cu intrarea in vigoare a Directivei PSD2, consumatorii vor avea treptat acces la o gama mai complexa de servicii financiare online, mai sigure si mai diversificate, iar comerciantii trebuie sa aiba alaturi parteneri care respecta aceste standarde. Toate companiile FinTech, care sunt institutii de plata licentiate, vor putea introduce noi tipuri de servicii, cum ar fi initierea platilor si confirmarea soldului fondurilor din cont. Aceste solutii constituie o parte esentiala a PSD2 si pot stimula inovatia financiara.

Marius Costin, concluzioneaza: "2019 este, cu siguranta, un an al cresterilor. A fi o companie care se adapteaza rapid trendurilor, asa cum este comertul online transfrontalier, este garantia succesului in 2019 si mai departe. <Analizati-va cu atentie si alegeti-va cu intelepciune partenerii, pastrand intotdeauna o viziune globala> este sfatul meu pentru orice proprietar de magazin online."


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea eCommerce »



Citeste si
Malugin, PayU: Estimam cresteri de 25-30% in regiune pentru 2018