În România, restricțiile legate de circulația persoanelor pe timpul stării de urgență cauzată de pandemia COVID-19 au avut un impact pozitiv asupra comețului online de produse digitale, conform celui mai recent raport realizat de 2Checkout, furnizorul de soluții de monetizare pentru companii ce acționează la nivel global.

Astfel, consumul de produse digitale a început să crească la jumătatea lunii martie, imediat după declanșarea stării de urgență. Față de februarie 2020, vânzările de produse digitale în luna martie a acestui an au crescut cu 16%, trend ascendent oglindit și la nivel global. Cele mai accentuate creșteri în România s-au înregistrat la produsele de securitate informatică, la aplicațiile audio-video și la tool-urile de dezvoltare web.

“Este explicabilă această evoluție prin prisma faptului că majoritatea oamenilor a stat acasă, iar tot mai multe companii au fost nevoite să adopte sistemul de lucru de la distanță. Ceea ce a însemnat practic o creștere a cererii pentru produse digitale, în special software, în așa fel încât productivitatea să rămână la un nivel bun și afacerile să poată funcționa în continuare”, precizează Laurențiu Ghenciu, VP Sales la 2Checkout.

Citește și Rădulescu, MerchantPro: Avem comercianți care vând în onlime mai multe decât o făceau înainte de pandemie pe ambele canale.

Raportul referitor la impactul COVID-19 asupra vânzărilor de servicii și produse digitale, atât la nivelul României, cât și la nivel global, a luat ca referință lunile martie și februarie 2020, iar informațiile au fost extrase din analiza tranzacțiilor procesate prin platforma 2Checkout pentru mai mult de 17.000 de comercianți. Rezultatele cercetării arată o creștere accelerată a vânzărilor online, în paralel cu evoluția pandemiei la nivel global.

Care sunt principalele concluzii ale analizei

Per total, 2Checkout a observat o creștere de 15% a vânzărilor globale de produse și servicii digitale determinată de pandemia COVID-19, în martie 2020 comparativ cu februarie 2020.

Citește și Comerțul online este ”pe val”: Vânzările Gomag s-au dublat în aprilie, iar numărul magazinelor online a crescut cu 150.

Cele mai mari salturi s-au înregistrat la aplicațiile multi-media (+40%), la cele de colaborare (+22%) și la soluțiile de securitate (+15%).
Vânzările online de servicii, spre exemplu, servicii de publicitate sau alte servicii pentru afaceri, au scăzut cu 11%.

"Datele pe care le analizăm în această perioadă marcată de incertitudine demonstrează o creștere în achiziționarea de produse digitale menite să îmbunătățească atât productivitatea, să securizeze lucrul de acasă, dar și să ne ofere acces la servicii de divertisment pe timpul în care suntem nevoiți să respectăm regulile de distanțare socială", spune Erich Litch, Președinte și Chief Operation Officer la 2Checkout. "Această tendință ilustrează puterea pe care tehnologia o are și, în mod specific, rolul pe care comerțul online îl joacă în minimizarea impactului acestei pandemii asupra economiei globale", completează Erich Litch.

Alte date specifice anumitor piețe:

Italia

Italia a fost prima țară unde numărul de comenzi online a crescut puternic, începând de pe 9 martie. În medie, vânzările online de produse digitale au crescut cu peste 40% în martie versus februarie. Comenzile au crescut în principal la soluțiile de securitate, aplicațiile audio-video și instrumentele de dezvoltare web. Serviciile au înregistrat o scădere cu 21% față de luna anterioară.

Spania

Numărul comenzilor a crescut semnificativ și în Spania începând cu 15 martie. În medie, vânzările online de produse digitale au crescut cu 30% în martie comparativ cu luna anterioară. Comenzile au crescut în special la software de securitate, la aplicațiile utilitare și la cele audio-video, în schimb serviciile au suferit o scădere accentuată, de 39%.

Germania

Numărul comenzilor au început să crească în Germania pe 19 martie. În medie, vânzările online de produse digitale au crescut cu 15%, în martie versus februarie. În principal, s-au înregistrat mai multe comenzi la aplicațiile audio-video și multimedia. Germania este o piață puternică pentru produsele de securitate unde atât consumatorii individuali, cât și companiile achiziționează aceste produse în mod frecvent, astfel încât impactul COVID-19 asupra acestei categorii de produse este mai puțin semnificativ. Vânzările online de servicii au cunosc un declin cu 7%.

Marea Britanie

Marea Britanie este în topul țărilor la majoritatea categoriilor studiate de 2Checkout, vânzarea online de produse digitale cunoscând o creștere cu 14% în martie comparativ cu luna precedentă. La servicii s-a înregistrat însă o scădere de 4%.

Statele Unite

Numărul de comenzi a început să crească în Statele Unite începând cu 17 martie. În medie, vânzările online pentru produse digitale au fost cu 13% mai mari în martie 2020 decât în urmă cu o lună. În acest segment, comenzile au crescut în principal la aplicațiile de securitate și la aplicațile audio-video și multimedia. Dintre celelalte categorii, spre exemplu, la produsele financiare, nu s-a înregistrat o creștere semnificativă. Serviciile au cunoscut o scădere în vânzările online cu 8% față de luna anterioară.

Suedia

Volumul de comenzi online pentru produse digitale în această țară a cunoscut o creștere cu doar 8% față de luna anterioară. În același timp, a fost identificată o tendință crescătoare la vânzările de servicii online în martie versus februarie, ambele tendințe fiind probabil influențate de strategia guvernului suedez de a nu limita circulația persoanelor.

Australia

Informațiile din platforma 2Checkout arată o creștere ușoară a vânzărilor de produse digitale, similar cu Suedia, dar în Australia s-a simțit totuși un declin în vânzările online totale, cu 10% în martie față de februarie.

Sursa foto: Rawpixel.com / Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea eCommerce »


Setari Cookie-uri