eMAG a prelungit până la finalul anului perioada în care cei peste 2.500 de angajați vor lucra de acasă și a angajat de la startul pandemiei peste 1.000 de persoane, conform precizărilor făcute de Tudor Manea, director general eMAG, într-un interviu acordat Wall-street.ro

Cumpărăturile online au luat avânt ca urmare a restricțiilor impuse odată cu declanșarea pandemiei de COVID-19, restricții ce au dus și la schimbarea semnificativă a obiceiurilor de consum. Tudor Manea precizează că în lunile în care a fost în vigoare starea de urgență, retailerul online a înregistrat o creștere de 30% față de perioada anterioară.

Dacă vrei să afli ultimele trenduri din e-commerce, fii alături de noi la ecomTEAM pe 28 și 29 septembrie. Înscrie-te AICI.

”Pe de altă parte, am schimbat destul de mult și modul de organizare a activității. Din 16 martie, peste 2.500 de colegi lucrează de acasă. Vrem ca atât ei, cât și familiile lor să rămână în siguranță, așa că am prelungit această perioadă cel puțin până la sfârșitul anului. Colegii care însă nu vor sau nu au posibilitatea de a lucra de acasă pot veni la birou, cu condiția să respecte normele de igienă și distanțare. De altfel, sediul nostru a suferit o serie de modificări pentru ca aceste norme să fie ușor de respectat. Echipele de logistică și din showroom-uri au fost în prima linie și au continuat activitatea, în condiții speciale igienico-sanitare”, precizează Tudor Manea.

Citește și Altex deschide un nou magazin și face recrutări, după o investiție de 200.000 de euro

Pentru a suține volumul ridicat de lucru, reprezentantul eMAG precizează că de la startul pandemiei au angajat peste 1.000 de persoane în zona de logistică și curierat și peste 100 de persoane în echipele de business și suport, iar angajările vor continua.

Cum arată un top al celor mai comandate produse din punct de vedere cantitativ

Tudor Manea explică faptul că, mai mult ca niciodată, clienții au căutat produse de îngrijire personală sau produse sanitare care să îi ajute să se protejeze, precum măști, mănuși sau substanțe dezinfectante. Din luna martie până în prezent, topul celor mai comandate produse din punct de vedere cantitativ este următorul:

  • Măști medicale
  • Mașini de făcut pâine și alte aparate de gătit
  • Produse alimentare
  • Căni filtrante și alte accesorii
  • Epilatoare, aparate de ras și de tuns
  • Aparate de fitness
  • Jucării
  • Hrană pentru animale
  • Birotică și papetărie
  • Vitamine și suplimente
  • Articole pentru grădinărit
  • Console, jocuri și accesorii console

Află și Ce cărți citesc românii în această vară și cum le aleg

Care sunt investițiile pregătite pentru perioada următoare

Principalele investiții pregătite de către retailerul online sunt îndreptate către zona de Marketplace, dezvoltarea eMAG Genius și extinderea serviciilor precum eMAG easybox și a numărului de showroom-uri.

”Livrarea în easybox a crescut cu aproximativ 25% în această perioadă. Interacțiunea umană este eliminată, iar sertarele și display-ul sunt dezinfectate de mai multe ori pe zi, la fiecare încărcare. Deși volumul de comenzi a fost considerabil mai mare, performanța de livrare s-a situat la cotele normale. În prezent avem 600 de easybox-uri în România, amplasate în 31 de județe (63 de orașe) și ne dorim să extindem rețeaua cu încă 400 până la finalul anului. De asemenea, tot anul acesta vom instala și primele 100 easybox-uri în Ungaria”, precizează Tudor Manea.

Citește și VTEX, desemnată platforma eCommerce cu cea mai rapidă creștere din lume în 2019

În ceea ce priveste eMAG Genius, serviciul prin care clienții pot face cumpărături nelimitate cu livrare rapidă și gratuită în cazul anumitor produse, retailerul se uită către extinderea în mai multe orașe, deocamdată fiind prezent în București, Timișoara, Cluj Napoca, Iași, Constanța și Brașov.

Showroom-urile rămân o prioritate

Reprezentantul eMAG spune că interesul companiei pentru zona de showroom nu a scăzut ca urmare a tendințelor conturate de către pandemia de COVID-19, dovadă fiind și inaugurările din ultima perioadă, respectiv prima locație din afara României, în Ungaria, și în Târgu Mureș.

”Extinderea rețelei de showroom este o componentă importantă a strategiei noastre pe termen lung. Ne dorim să ajungem cât mai aproape de oameni, însă sunt mai mulți factori care trebuie luați în calcul în momentul în care decidem unde vom deschide viitoarele showroom-uri. În momentul de față avem mai multe discuții”, adaugă Manea.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Armand Iliescu
Armand s-a alăturat echipei Wall-street.ro în anul 2016, an în care a și finalizat cursurile Facultății de Jurnalism din cadrul Universității Hyperion . De-a lungul timpului a acoperit domenii precum FinTech, Finanțe-Bănci și Fiscalitate. A pus umărul timp de patru ani la consolidarea proiectului Future Banking , dedicat industriilor FinTech și digital banking, din poziția de Head of Growth. Tot în cadrul aceluiași proiect a dat startul emisiunii FinTech Friday,...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea eCommerce »


Setari Cookie-uri