Ce este PPC si de ce ai nevoie de el?

Cand ai un business online, este important pentru tine ca antreprenor sa știi cum funcționează motoarele de căutare, cum îți poți face brandul mai cunoscut în rândul audienței, sau cum site-ul tău poate să apară printre primele căutări în Google.

Cu siguranță la urechile tale au ajuns multe informații și despre Search Engine Optimization și înțelegi că acesta acoperă toate tehnicile care ajută că motoarele de căutare să înțeleagă și să clasifice conținutul din site-ul tău web printre primele clasamente din Google.

Dar cum rămâne cu PPC? Ce este de fapt pay-per-click și cum ne ajută el să atingem obiectivele de marketing? Astăzi, dorim să punem în lumină câteva informații de bază pe care trebuie să le cunoști dacă vrei să începi să implementezi în business-ul tău o strategie de PPC.

Pentru că business-ul dau să aibă vizibilitate încă din primele zile de la lansarea acestuia, e necesar să te folosești de o combinație de strategie între SEO și PPC dar și de o mică poziționare de branding. Aici se ia în calcul și nivelul la care se află business-ul tău, aria de activitate și obiectivele pe care acesta le are de îndeplinit.

Ce este PPC?

Marketingul plătit îți oferă posibilitatea să te afli printre primele căutări în motoarele de căutare în schimbul unor “taxe” pe care le plătești ori de câte ori un utilizator face click pe una dintre reclamele tale.

Publicitatea afișată în motoarele de căutare îți permite ție sau specialiștilor pe care i-ai angajat, care activează în marketing, să liciteze pentru plasarea anunțurilor tale în link-uri sponsorizate. De asemenea, în momentul în care audiența ta face o căutare în Google ce are legătură cu domeniul tău de activitate sau cu oferta expusă a serviciilor și produselor tale, prin PPC vei afișa site-ul tău în căutările Google.

PPC = plătești de fiecare data atunci când audiența da click pe o reclamă realizată pentru business-ul tău.

Marketingul plătit se împarte în două rețele, una de Search și una de Display

1. Google Ads Search
2. Google Ads Display

Cum Funcționează o Strategie de PPC-Google Ads Search ?

În funcție de un cuvânt, sau grupuri de cuvinte cheie relevante licitate pentru business-ul tău, cum sunt de exemplu “cumparare/vânzare mașini auto”, anunțul va fi afișat în primele 4 poziții în pagina de rezultate Google.

De fiecare dată când se va face click pe anunțul tău, iar vizitatorul va ajunge în site-ul tău, tu vei plăți automat un CPC (cost/click) motorului de căutare. Atunci când strategia de PPC este una relevantă, CPC-ul plătit este cu mult mai mic comparativ cu valoarea pe care o aduce business-ului.

Cum funcționează acest sistem? Ei bine, dacă acel click este relevant pentru tine și realizează o conversie, rezultă că vei avea parte de un profit considerabil în raport cu taxa banală plătită la Google.

Prin urmare, dacă anunturile din paginile de căutare sunt relevante, satisfac nevoile utilizatorilor, și se realizează conversia, Google mereu va cere mai puțin per click, ceea ce rezultă profituri mai mari pentru afacerea ta.

Este necesar să înțelegi aceste procese, dacă dorești să începi să implementezi o strategie de PPC, fie că o faci pe cont propriu, sau alegi să se ocupe o o agenție specializată în marketing online.

Cum Funcționează o Strategie de Google Ads Display?

Campaniile de Google Display permit oricărui business să afișeze anunțuri atât în alte proprietăți unde Google poate avea spațiu publicitar precum site-uri de știri online, bloguri, etc.

Anunturile Google funcționează după un model de plată pay-per-click, la care s-a licitat înainte în funcție de specificul unor cuvinte cheie, la care se va plăți o taxa pentru fiecare click obținut (fie el relevant sau nu).

Cum sunt stabiliți câstigatorii spre afișarea anunțului în proprietățile Google?

Așa numiții “castigatori” vor fi aleși în baza unor factori ce implică relevanța și calitatea cuvintelor cheie, a campaniilor publicitare desfășurate, dar și în funcție de sumele licitate pentru keywords.

Așadar, se stabilește un clasament de anunțuri raportate la valoarea acestora prin înmulțirea a doi factori importanți:
1. Scorul de Calitate

  • Cum se stabilește Quality Score în Google Ads?
  • CTR (Click-Through-Rațe);
  • Relevanța cuvântului cheie pentru textul reclamei;
  • Calitatea și relevanța Landing Page-ului;
  • Performanța medie și istorică a contului de Google Ads.

2. Suma CPC

Suma de bani, bugetul pe care tu sau un specialist de marketing o aloca.

În funcție de aceste criterii de bază, tu poți ajunge la potențialii tăi clienți la un cost adecvat bugetului tău. Acest proces este numit și licitație.

Factorii care determină succesul unei campanii de PPC?

1. Creativitate - texte bine realizate, structurate și valoroase;
2. Scorul de calitate - evaluarea făcută de Google a calității și relevanței cuvintelor cheie folosite în tot site-ul, calitatea informației și structurii de Landing Pages și a campaniilor de pay-per-click.

Pentru a putea ajunge la rezultate reale, e bine să apelezi la o Agenție de Advertising care să îți pună la dispoziție o strategie de PPC și una de comunicare realizată de un Copywriter.

3. Relevanța cuvintelor cheie - crearea de liste calitative de cuvinte cheie, grupuri de cuvinte cheie și texte publicitare raportate la serviciile/produsele tale.
4. Calitatea Landing Page-urilor - conceperea de pagini bine optimizate cu un conținut axat pe nevoi, persuasiv, care să fie finalizat printr-un îndemn (CTA) relevant pentru utilizator.

Keyword Research pentru campaniile de PPC

Unul din cel mai time consuming proces, dar poate cel mai esențial. Campania de PPC are la bază cuvintele cheie identificate ca fiind relevante pentru business. Pe lângă asta, tu sau agenția pe care o vei angaja în acest proces, va dezvolta și îmbunătăți constant lista de cuvinte cheie pentru campaniile de PPC.

Ai în vedere că research-ul pe cuvinte cheie să urmărească următorii metrici: Relevanță, Complexitate, Expansivitate (rafinarea căutărilor și dezvoltarea continuă a cuvintelor cheie)

Gestionarea campaniilor de PPC

E necesar să gestionezi în mod constant toate acțiunile pe care le întreprinzi atunci când pornești o campanie de PPC. Analizează mereu performanța contului pentru a optimiza tot ce funcționează și ce nu.

Ai în vedere:

  • Adăugarea de cuvinte cheie noi în mod constant, relevante business-ului.
  • Adăugarea de cuvinte cheie negative care nu ajută la conversie, pentru a minimiza costurile;
  • Îmbunătățirea constantă a CTR-ului și a Quality Score-ului;
  • Renunțarea la cuvintele cheie inutile contului;
  • Trimiterea de trafic pe mai multe pagini din site care au cuvinte cheie și CTA relevante serviciilor/produselor furnizate de business.

Sursa foto: https://cdn.pixabay.com/photo/2019/06/25/08/18/pay-per-click-4297726_960_720.jpg

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea eCommerce »



Setari Cookie-uri