Florin Toma, Ecommerce Manager DHL Express Romania, a vorbit la ecomTEAM 2023 despre potențialul uriaș al piețelor externe pentru magazinele online din România.

”Sellerii români sunt fideli vânzării domestice și nu îmi dau seama de ce. Sunt foarte multe companii care ajută antreprenorii să vândă peste hotare. Te uiți la fashion, ochelari, pantofi, vezi că în top 5 companii din România sunt companii din afară, dar invers nu e așa”, a declarat Florin Toma la ecomTEAM 2023.

Lumea are impresia că, dacă vrei să vinzi afară, trebuie să vinzi articole poleite cu aur

Reprezentantul DHL spune că ar trebui ca sellerii români să nu ezite atunci când este vorba de livrări cross-border și că au o oportunitate care nu trebuie ratată. ”Avem o reticență și asta ne va costa. Aceste este printre ultimele momente ca să facem pași către globalizare. Avem articole de la selleri din România care sunt perfect vandabile global. Lumea are impresia că, dacă vrei să vinzi afară, trebuie să vinzi articole poleite cu aur; de fapt poți vinde telefoane, pălării...”, a explicat Florin Toma.

În opinia sa, extinderea peste hotare – mai ales către românii plecați din țară – reprezintă un uriaș potențial neexplorat și ar trebuie să fie primul pas pe care îl face un magazin online.

Diaspora poate dubla audiența magazinelor online din România

”În România sunt până la 7 milioane de clienți activi care comandă online cu oarecare recurență. De la eMAG.ro până la Costel.ro, toți se bat pe aceeași clienți activi, care au aceeași putere de cumpărare de la an la an. Dar printr-un simplu artificiu ne putem dubla audiența: e vorba de diaspora. Diaspora nu e targetată de nimeni. În realitate, ea poate reprezenta dublarea potențialului din România”, a afirmat Ecommerce Manager-ul DHL Express Romania.

De fapt, în continuare în diaspora se comandă prin metode ”foarte primitive”. Practic, foarte mulți români din afara țării comandă în România, la rude sau cunoscuți, care apoi le trimit produsele prin poștă sau curierat. ”Magazinele online ar trebui să comunice în piață că livrează internațional”, spune Florin Toma.

”Nu văd nicio diferență între sellerii polonezi și cei români. Ce au ei în plus este că sunt conștienți că extinderea cross-border că le crește valoarea coșului cu 70-75%. Ceea ce e fantastic, de ce nu ai face o astfel de vânzare?”, a explicat reprezentantul DHL.

ecomTEAM 2023 este un eveniment realizat cu sprijinul următorilor parteneri și sponsori:

Main Partner: FAN Courier
Gold Partner: eMAG Marketplace
Silver Partners: Twispay, ING, HTTPOOL, Sameday, Gun Media, tbi Bank, Mokka, Invest HK, Cargus, MerchantPro, Innobyte, Limitless Agency, RTB House, DHL și Altex
Sponsors: Paysera și theMarketer

Sursa foto: wall-street.ro / Ovidiu Udrescu

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea eCommerce »


Setari Cookie-uri